lördag 24 april 2010

Extrapris


Mmmmm! Gott!


Här om dagen var frun på Konsum. Eller heter det Konsum längre? Kanske heter det Coop? Spelar roll, vår butik har alltid hetat Konsum och vi kallar det Konsum i alla fall. Även om det skulle heta något annat!

Frun skulle köpa lite basvaror som behövdes hemma. Misstaget var att skicka frun till affären för inhandlingen! Frun går alltid till affären när hon är hungrig, vilket innebär mycket för stora inköp. Dessutom har hon aldrig med sig en lista, vilket innebär för stora inköp. Dessutom köper hon en massa erbjudanden och extraprisvaror, som vi egentligen inte behöver, vilket innebär för stora inköp. Puh! Jag brukar få kasta det mesta efter en tid!

Den här gången köpte hon två kilo nötfärs på extrapris! "Jag tänkte du kunde göra lite köttbullar! Du är ju så bra på det!" Sedan stack hon till sitt arbete, där hon varit hela helgen. Där stod jag ensam med ett "köttfärsberg" att ta tillvara!

Till köttbullar behövs dessutom blandfärs, så jag fick köpa till lite fläskfärs och blanda ut det hela. Hela fredagskvällen stod jag och trillade köttbullar. Det blev jättegoda, om jag får säga det själv. Problemet var att det mesta av nötfärsen fanns kvar... Köttfärs är ju en färskvara och måste tas till vara snabbt! Så ikväll har jag fixat persiljejärpar och äppelbiffar som frysts in. Jag och sonen fick äta hamburgare till middag. Gott!

Måste komma ihåg att klippa alla fruns kontokort och portförbjuda henne från alla mataffärer i närheten!

Kali nichta!


Fast det är ju lite bra med frysen full med färdig mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar