tisdag 5 april 2011

Vårig!

Snart påsk...

Idag sken solen och det värmde lite. Dammet syntes bättre, fönstren var lite smutsigare än vanligt och jag kunde konstatera att nu är det nog vår! Då är det dags att vara lite "vårig"! Jag lämnade den tjocka otympliga dunjackan för en tunnare och lättare jacka. Kängorna byttes mot gympadojjor. Det är väl "vårigt"!?

Nästa "våriga" sak jag gjorde var att tvätta bilen! Det hann jag med mellan möte ett och två. Mellan möte tre och fyra hann jag med att svänga in på "Plantagen" och köpa upp mig på en massa blommor och växter. Jag köpte en massa påskliljor och lite murgröna. För en hel förmögenhet, faktiskt! Ja, ja, är det vår får man vara lite "vårig"! Så ere´!

Efter möte fyra svängde jag förbi kyrkogården och fixade till salig mors grav. De vissna växterna kastades och nu är det fullt med påskliljor på graven. Salig mor dog ju vid påsktid för ett par år sedan, så jag vill ju att graven ska vara fin på själva "dagen".

Sedan hann jag plantera påskliljor och murgröna i balkonglådorna innan jag skulle hämta sonen från skolan. Nu är det "vårigt" på balkongen också! Det sista jag gjorde var att beställa däckbyte på bilen. Jag kör ju en del i Norrland och brukar vänta in i det sista med att byta däck. Men i morse sade man på väderleksrapporten att det var plusgrader ända upp till Västernorrland. Då kan jag byta mina däck! Det ska bli skönt att kunna åka på Hornsgatan igen!

Nu är det vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar