fredag 22 april 2011

Borta men hemma...

Vårt tillfälliga hem...

Frun älskar att bo på hotell. Hon verkligen älskar det! Hon är avundsjuk på mig som får bo på Scandic i Gävle eller stadshotellet i Örnsköldsvik. Själv längtar jag hem mest hela tiden. Hem till min familj, min säng och vårt hem. Jag äter hellre en ostmacka vid frukostbordet hemma än tar en hotellfrukost. Men det där förstår inte frun. Hon kommer aldrig att göra det. Så är det!

Då frun jobbar för en av världens största resebyråer händer det ibland att hon får erbjudanden från olika hotellkedjor att "provbo" på hotellet. Detta så hon ska kunna kolla in produkten som hon bokar åt sina kunder. Nu har hon fått en hotellövernattning för hela familjen!

Vi tog våra tandborstar i bakfickan och checkade in på det stora hotellet som ligger lite längre ner på vår gata. Sedan gick vi ut och käkade en god middag. Det enda stället vi alla tre kunde enas om var så klart kebabstället på Götgatan. Gott var det och mätta blev vi. Sedan gick vi in i varenda öppen affär och frågade om de hade någon kortlek att köpa. Ingen hade det. Den sista butiken vi frågade i var 7Eleven vid Skanstull. Och se, de hade en kortlek att sälja! Annars hade vi ju alltid kunnat gå hem och hämta kortleken som vi glömde...

Nu har vi haft pyjamasparty på hotellrummet och spelat kort. Dags att sova! Sängen är superskön! Imorgon ska vi äta en lång och lyxig hotellfrukost!

Kali nichta! Kalo paska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar