lördag 16 april 2011

Lördag! Skön lördag...

Solen sken!

Vaknade i normal tid i morse. Frun hade gått upp redan i ottan för att bege sig till jobbet. Efter att ha legat och dragit mig en stund gick jag upp och fixade frukost. Sonen hade redan gått upp och satt och tittade på TV. Han har nyligen lärt sig att zappa mellan kanalerna på digitalTVn. Nu såg han någon skitkanal med en massa extremsport... Jag måste lära mig barnspärra alla de där konstiga barnkanalerna med en massa svampiga fyrkanter och reklam direkt riktad till barn. Hur gör man då!? Jag kanske kan fråga sonen!?

Efter frukosten löstes melodikrysset under stor koncentration. Det gick bra i början, blev lite "trixigt", men löste sig till slut. Jag fick dock ihop det hela till slut. Fast jag fick "googla" stavningen till den där Wagneroperan...

Sedan snabbt iväg till tennisskola. Mycket snabbt! Den lilla biten från oss och ner till Eriksdal tog vi med bilen. Hissen ner till garaget och sedan snabbt iväg. Vi kom fram i tid, även om det var "målfoto". Typ två minuters bilresa... Sonen spelade strålande tennis och var koncentrerad nästan en tiondel av tiden. Sedan bil hem igen och en lunch på Ringvägen. Säsongspremiär för utelunch på "Sibyllagrillen". Det var trevligt!

Faros, hörnet Sofiagatan/Södermannagatan...

Därefter hem och byta om till eftermiddagens födelsekalas. Sonen när numer bjuden på minst två kalas varje helg. Det är ett evigt kalasande i hans umgängeskretsar! Medan sonen kalasade hittade vi två jättefina sittplatser på Faros uteservering. Där satt vi och hade trevligt och drack kall god retzina. Retzina är en dryck som kräver sol för att kunna njutas av. Så är det!

Den här sorten finns på Faros. Malamatina i liten flaska med kapsyl... Den är god!

När vi skulle hämta sonen såg vi att det var en massa folk i skivaffären PetSonds. Det visade sig att de hade livemusik hela dagen. Vi gick in och lyssnade på en trio med bland andra Idde Schultz. Som avslutning ville de bjuda på en "debutant". Och upp på den lilla scenen i skyltfönstret kommer då Kikki Danilesson!? Hon är faktiskt väldigt bra! Jag gillar visserligen inte "klämkäck-dansband-dragspel-joddeli-tjohej", men hon är faktiskt riktigt duktig! Hon sjöng en låt från nya albumet. Låten hette "Wagon Wheel" och är bra. Jag har den redan på Spotify.


Kikki Danielsson ger järnet, tillsammans med Idde Schultz, på PetSounds...


Sedan gick vi och bästa grannarna och köpte hem lite thaimat, drack lite vin och spelade kort. Vilken otroligt bra lördag det blev!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar