söndag 10 april 2011

Mer film


Bra! Både originalet och filmen!

Jag går ju bara och ser barnfilmer, när jag går på bio! Jag kommer inte ens ihåg när jag såg en "vuxenfilm" på bio!? (Nu menar jag alltså "vuxenfilm" och inte "adult movie", det är en viss skillnad...) Det är väl hemskt? Jag lever verkligen i ett stressigt och ganska inrutat liv. Så är det!

Ikväll var det verkligen bara strunt på TVn. Jag satt och zappade och slötittade på en massa skit. Det var då jag kom på att jag borde hyra en film! Vi har ju möjligheten att hyra film direkt med fjärrkontrollen. Det är himla smart och faktiskt väldigt billigt. Det finns en massa filmer att välja mellan, båda gamla och nya. Jag hyrde filmen om Cornelis Vreeswijk som var bioaktuell för ett tag sedan.

Vad bra den var! Vad bra han var! Och vad vemodig man blev!? Vad skönt det var att sitta framför TVn och bli berörd! Sonen och frun hade lagt sig tidigt så jag fick se filmen helt ostört. Bara en katt i knät och en katt vid fötterna...

En skön avslutning på helgen!


(Nämen, alltså... Det är inte så att jag tittar på "adult movies"! Jag ville bara förklara vad jag menade med "vuxenfilm". Film för personer över 15 år. Fattar ni!?)


2 kommentarer:

  1. Min sambo o jag såg filmen när den kom på biografen. Vilken film...blev riktigt berörd...
    En film som stannar kvar...verkligen.

    Ha det bra/ Marilyn

    SvaraRadera
  2. Den var fin och samtidigt full med respekt...
    Man borde verkligen se med bra film! Jag måste komma ihåg det!

    Ha det gott, Marilyn

    SvaraRadera