torsdag 21 april 2011

Påsk

Är det påsk nu?

Idag skulle jag hinna med allt arbete på halva tiden. Det gjorde jag inte. Jag fick lämna lite registrering och annat pappersarbete tills nästa vecka.

Därefter åkte jag till kusinens firma för att hämta fisk och löjrom, ut till Sicka och trängas med alla andra i affärer och på Systembolaget. Sedan leverera allt till bror, störta iväg till skolan och hämta sonen för att leverera honom till tennislägret. Hemma kollade jag mailen innan jag packade ihop jobbet inför helgen.

Jag hann ligga och vila i tio minuter innan frun kom hem från jobbet. Hon har jobbat sedan i ottan och var nog också trött. Men ingen rast och vila utan frun stack iväg till tennisklubben för att hämta sonen och jag sprang ut de sista ärenden. Bland annat upp till graven för att göra den lite påskfin. Sedan köpte jag färgpennor till äggmålningen och lite annat smått och gott som jag glömde köpa i Sickla.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Torsdagar är den värsta dagen på hela veckan! Jag är trött, trött och trött. Det är så det gör ont i hela kroppen! Vi orkade helt enkelt inte laga någon middag idag! Nej, det gjorde vi inte! Det fick vara! Frun och sonen beställde varsin pizza och jag tog lite thaimat. Vi behövde lata oss lite! Fast innan jag "högade" ihop i soffan hann jag tvätta hela balkongen och några fönster också. Det behövdes verkligen!

Är det påsk nu!?

Glad påsk! Καλό Πάσχα!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar