fredag 8 april 2011

Kalasfredag!

Alltid trevliga kalas hos de andra Rosengrens!

Gick upp tidigt efter en natt med alldeles för lite sömn. Igen! På med kostymen och ner till frukost. Föreläsningar varvades med utställning. Kollegorna skulle åka bil hem så de åkte så fort de kunde efter lunchen. Jag, som skulle flyga hem, stannade kvar till sista föreläsningen.

Sedan taxi till Landvetter och flyg hem. Piloten förvarnade oss, det kommer att skaka en del! Och det gjorde det! Mycket! Men väl uppe på höjd lugnade det ner sig. Jag tog en macka och lite fika. Flygbolaget berättade att de nu hade "fredagsmys"! De lottade ut någon sorts indisk väldoftande ögonsalva, som var gjort av något kvinnokollektiv i Kerala. Bra som sjutton och nyttig som attan. Nu skulle vi alla kolla i stolsfickan framför oss och se om vi var någon av de två lyckliga vinnarna i kabinen. Och gissa vad!? Jag hade en liten påse i stolsfickan! Så nu har jag en ögonsalva som lovar underverk. Ska jag behålla den själv eller ge din till frun!? Hmmm...

På vägen ner skakade det rejält också! Jag blundade och fokuserade på min andning. Jag blev väl lite inspirerad av den där indiska salvan och tänkte lite yoga...

Vi kom ner, bagaget kom, jag hittade bilen på parkeringen, ingen rusningstrafik och vips var jag hemma hos bror, med sin underbara familj. Lilla kusinen, hon som tog tillbaka vår påsk, fyllde år! Kalas med hela svägerskas jättefamilj! Bror lagade god mat och vi trivdes. Naturligtvis var vi först på plats och sist iväg... Som vanligt! Tack så jättemycket!

Nu är jag hemma! Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar