fredag 29 april 2011

Ödets ironi!?

Men vad i h-lvete!?

Idag var det inte lätt! Fjärde dagen med fasta och jag är sur och vresig.

Till frukost skakade jag en chokladdryck, eftersom det var lite bråttom. Idag arbetade jag på kontoret så jag hade chokladdryck och shaker med mig. Det fick bli chokladdryck till både lunch och mellanmål. På lunchen tog jag en rejäl och lång promenad. Jag hann över till Stora Essingen och promenerade även i fina Äppelviken innan jag "älgade" tillbaka till kontoret i Alvik. Till kvällsmål festade jag till det med en kycklingsoppa. Mums! Allt varvas naturligtvis med en massa koppar te och en massa glas med vatten.

När jag kom hem ringde det i telefonen. Det var vår Konsumbutik som sökte frun då hon hade en vinst att hämta ut!? Saken är den att frun är galen i alla tävlingar som finns. Så fort det finns en tävling så deltar hon! Hon kommer inte ens ihåg var det var för tävling som hon deltagit i på Konsum.

Väl där visar det sig att hon blivit vinnare i en godistävling som hölls i påskas. Det gällde att gissa vikten på en GIGANTISK godiskorg! Frun prickade rätt på att korgen innehåller 5,5 kilo godis. Så nu har vi en jättefin godiskorg, fylld med en massa läckerheter! Och här är vi är två vuxna som sörplar en massa soppor och drycker, och absolut inte får äta något godis, samt och en son som faktiskt inte är speciellt godissugen. Han äter aldrig upp sitt lördagsgodis och jag får alltid slänga en massa gammalt överblivet godis...

Är inte ödets ironi!? Godis!? Någon!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar