lördag 2 april 2011

Kulturella killar!

Mäktigt!

Idag var jag och sonen kulturella igen! En grå och trist lördag är ju som gjord för museibesök! Eller hur!?

Vi styrde kosan mot en av favoriterna vad det gäller museum, Nordiska museet på Djurgården. Jag ville kolla en ny utställning om sopor. Fast den var väl inte sådär jättebra direkt. Den var lite liten och lite "oöverraskande", om ni fattar? Fast jag lärde mig att varje människa i Sverige producerar 480 kilo sopor per år. Det är ju nästan ett halvt ton!? Skärpning!

Vi käkade en god lunch, kollade alla utställningarna och gick en vandring tillsammans med Gustav Vasa. Jag gillar speciellt utställningen om våra traditioner. Här lär man sig allt om konfirmation, giftemål, midsommar, jul, likvaka, begravning och allt annat som är, och har varit, traditioner i vårt land. Här hade jag och sonen många och bra och givande samtal samtal!

Det kändes bra efter en riktigt trist "bråkvecka", då vi nästan bara grälat om allt... Han gillar museum, min lilla kulturella kille!

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar