lördag 9 april 2011

Lugn lördag


Läcker film...

Lördagen lunkade på i lugn takt! Det var riktigt skönt efter den intensiva veckan. Dagen började med frukost och melodikrysset, förstås! Jodå, allt ska vara precis som vanligt. Ingenting får ändras...

Sedan skulle sonen och frun ut ett par ärenden, vilket gjorde att jag fick någon timme för mig själv. Jag lusläste hela DN och hann även ta mig ett bad. Det var skönt!

På eftermiddagen träffade vi "bästa familjen" och gick på bio tillsammans. Både vi vuxna och alla våra barn gillade filmen! Vi såg filmen "Rio", som dessutom visades i 3D. Filmen var vacker och rolig och fylld med musik. Kul för oss alla! Gå och se den! Jag gillade Dogge Doggelitos röst på den feta coola fågeln.

Efter filmen gick vi och käkade god grekisk mat på restaurang Faros. En av de bästa grekrestaurangerna i Stockholm! Så är det! Förmodligen den godaste Taramosalatan norr om Grekland! Så är det, det med! Och vad det är gott med retzina! Jag längtar "hem"! Tänk om man kunde möta våren i Grekland!?

Ja, ja... Men vi åker ju ner i sommar, som vanligt. Kanske följer "bästa familjen" med en vecka?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar