Visar inlägg med etikett svt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett svt. Visa alla inlägg

onsdag 13 juli 2011

Regntunga skyar..


Idag vaknade vi till regnsmatter mot balkongen utanför fönstren. Vi insåg ganska snabbt att det planerade dagen på stranden, tillsammans med kusinen och hans familj, gick om intet. Efter lite telefonerande hit och dit kom vi överens om att utforska staden Helsingborg lite närmare. Så fick det bli!

Helsingborg har vi varit i flera gånger förut. Alltid lika trevlig och gemytlig, alltid lika myllrande på något sätt och alltid en massa danskar överallt. Vi mötte upp äldste kusinen med familj nere vid knutpunkten. Sedan gick vi runt på stan och beblandade oss med myllret. Vi tog lunch på ett "hak" som var både trevligt, gemytligt och prisvärt. Vi klättrade upp i "kärnan" och hann med en eftermiddagsfika. En trevlig dag!

Imorgon planerar frun och sonen att gå ner till SVTs direktsändning av "Sommar" på "Bolibompa". Det är ett program som sänds dagligen härifrån Västra hamnen i Malmö. Så ser ni några galningar som vinkar i alla kameror så är det min lilla familj. Själv stannar jag hemma och brassar en rejäl frukost till de hemvändande. Vi får se om de kommer upp i tid...

Kali nichta!

måndag 27 juni 2011

Världens bästa serie!

"In treatment..."

Han är så förståndig och så lyssnande. Han tummar på hakan och lägger huvudet på sne innan han kommer med kluriga frågor och goda råd. Alla avsnitten går som i "slowmotion" på något sätt. Bara ett samtal mellan två människor. Man behöver inte ha en massa acton, effekter och balla klipp. Ett bra manus med bra dialog, sköna skådespelare och en duktig regissör räcker!

Jag vill också sitta i en soffa på en mysig mottagning och berätta om mina vansinnigt intressanta vardagsproblem för en klok person! En person som bara lyssnar till mig och hjälper mig att lösa de där fanatstiska udda och intressanta problem som bara jag har!

Se! Du måste se! Läs här!

torsdag 11 mars 2010

Geografi? Inte!?

Rätt!




Jättefel i Härjedalen! Skärpning!



Kollade precis in nyheterna. Har knappt sett på TV under vår vistelse här uppe i Björnrike, Vemdalen, landskapet Härjedalen, landstinget Jämtland. Tänkte även kolla in de lokala nyheterna lite så de är intressanta för mig som jobbar häruppe ibland...

Tv4Nyheterna visar man lokala nyheter från Stockholm!?
SVT visas dock Mittnytt. Vi är ju lite söder om Östersund, som anses vara Sveriges mitt.

Tänk att vi är mitt i fjällvärlden och ändå befinner oss på södra delen av Sverige!?
Tänk att många fortfarande verkar tro att Norrland börjar vid Slussen!? Kanske de borde plugga lite geografi? Precis som dem på TV4!!??

fredag 19 februari 2010

Vad i hela friden!?


Hur kan man ställa in "På spåret" i två veckor bara för att det pågår ett ynka, pynka, litet, pytte skit-OS!? Blä!

Samtidigt som man sänder ett K-special om Ola Salo, "Ola Svensson superstar" på andra kanalen. Men för i h-lvete SVT!? Prioritera!!

lördag 19 december 2009

Såg ni missen?

SVT avslöjade den andra finalisten för tidigt. Pinsamt! Titanix hänger med, men det blir svårt mot populära The Playtones...