Visar inlägg med etikett på spåret. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett på spåret. Visa alla inlägg

fredag 4 mars 2011

De e´ mycke´...

Det tar liksom inte slut...

Hur mycket snor kan det rinna ur en unge? Jag bara undrar!?

Jag fick gå hem lite tidigare från arbetet för att lösa av frun som skulle iväg till jobbet. Hon var inte helt missnöjd med att kunna lämna host och snor för en tillvaro bland vuxna kollegor. Nu jobbar hon hela helgen. "Jag är ute när gumman min är inne, jag är inne..."

Jag hade med mig matlåda till jobbet. Det är präktigt och vuxet! Gårdagens middag räckte till dagens lunch så jag hade med mig stekt kotlett med ugnsbakad potatis och dragonsås. Gott! Nu ska jag slänga ihop lite drumsticks BBQ-style med salsasås, råstekt potatis och majskolv. Fast jag hade glömt att tina majskolvarna, så nu ligger de och tinar i vattenbad. Hoppas det funkar.

Fredagsmys med middag framför TVn står på programmet. "Barda", "Amigo" och sedan kvällens höjdpunkt, "På Spåret"! Vart ska vi resa ikväll!? Men nu är det dags för lite snyt, lite näsdroppar, lite Alvedon och en klunk hostmedicin av den starkare sorten!

fredag 10 december 2010

Vad hände nu?

Vad tog "På spåret" vägen!?

Nu går skam på torra land! Hur kan man ta bort "På spåret" bara för att en massa kungligheter sitter och käkar middag i stadshuset!? Har inte statstelevisionen två kanaler? Man kunde mycket väl ha sänt programmet ändå! Eller var man rädd att alla tittare skulle lämna den tråkiga Nobelfesten!? BLÄ!




Gäsp...

fredag 19 februari 2010

Vad i hela friden!?


Hur kan man ställa in "På spåret" i två veckor bara för att det pågår ett ynka, pynka, litet, pytte skit-OS!? Blä!

Samtidigt som man sänder ett K-special om Ola Salo, "Ola Svensson superstar" på andra kanalen. Men för i h-lvete SVT!? Prioritera!!

fredag 5 februari 2010

Fredagsmys


Hämting på dagis. Lek i parken. Fika med kompisarna. Och en god middag framför TVn med sonen. Det är fredagsmys! Frun jobbar sent idag och få vara med att mysa imorgon istället...

Man vet att man är gammal om man ser på "På spåret" på fredagkvällar och lyssnar på "Melodikrysset" på lördagsmornar. Men så är det!

Ikväll hejade vi på båda lagen då de var bra båda två! Jag kunde årtalet direkt, innan lagen hade listat ut det. Några destinationer kunde jag samtidigt som deltagarna. Men det var lite svårare ikväll. Och lagen var lite bättre denna gång!

Imorgon kommer facit på melodikrysset!

Kali nichta!

lördag 23 januari 2010

På spåret

Såg ni "På spåret" igår kväll?

En av resorna gick till Lima i Peru. Svaret på frågan om Perus nationalrätt var lätt. Det var en snabbmarinerad lax med lime och koriander. Om ni läst i bloggen så finns receptet här nedan.

Självklart var svaret; Laxceviche