onsdag 18 maj 2011

Uppdatering sönd-onsd

Men nu har jag inte hunnit, eller kunnat skriva här på en liten, liten evighet!? Vad beror det på!? Jo, en hel del faktiskt!

Så här började det;

Vojne, vojne...

I söndags var det dags för den årliga Finlandskryssningen med tjocka släkten. Om man åker på en sådan här kryssning natten mellan söndag och måndag, så kan man räkna med en ganska hög medelålder på passagerarna. Många rullatorer och bråckgördlar var det! Hur jag vet det där med gördlarna!? Vissa saker känner bara på sig, liksom! Jag och bror drog ner medelåldern rejält!

Vi åt och drack på buffén! Mycket! Gott! Och länge! Så länge att personalen till sist kastade ut oss. Sådana är vi på kryssning. Sedan tror jag vi satt i en vinbar. Men sedan stängde den och vi blev utkastade igen. Då tror jag vi drog till en pub. Där blev inte ens vi utkastade! Det säger en del om klientelet på det stället! Det blev sent, eller så blev det tidigt!? Vet inte så noga...

Dagen efter mådde vi bättre än vi förtjänade! Under musikfrågesporten i akterkacaféet var vi tvungna att ta en drink för att glömma bort oljudet, inte höra de lama skämten som kryssningsvärden levererade, och kunna hänga med i "armkroksgungningar" och handklappningarna som fodrades av den glada publiken. Har ni tänkt på att "Bloody Mary" är som en hel liten måltid!? Det gjorde vi! Vi tänkte så flera gånger, faktiskt! Oj, oj, oj...


Sen var det dags för;

Grekmiddag på restaurang...

Före detta reseledarkollegan kom upp från västkusten! Vi var ett gäng reseledare som skulle ses på en återträff på den grekiska kvarterskrogen. Jag hade varnat alla från att jag skulle komma direkt från Findlandsbåten. Av någon anledning följde min bror med. Vid bad alla om ursäkt flera gånger för alla eventuella fadäser vi skulle kunna göra oss skyldiga till. Men jag tror att vi uppförde oss ganska städat!? Tror jag i alla fall...

Det var jättetrevligt att träffa alla! Alla var glada och trevliga! Alla utom frun! Hon blir alltid sur när jag har festat loss. Och det händer verkligen bara en gång per år!? Ja, ja! Jag är ju bara 46 år! Nästa gång ska jag ringa hem och fråga om lov innan jag beställer en "Bloody Mary"! Eller nästa gång kanske frun kan stanna hemma!?


Höll på att glömma;
Jag vaknade klockan tre på natten...

Det var något jag skulle komma ihåg!? Något jag inte skulle glömma? Hmmm? Visst katten! Jag ska jobba på Gotland i två dagar!? Och planet går skittidigt imorgon? Och frun jobbar tidigt så jag ska lämna sonen i skolan!? Jösses! Så var det ju! Så det blev en rejäl måndag på tisdag istället...

Jag kom iväg och allti gick bra till sist! Gotland och Visby är vackert i försommaren! Fast det hjälps inte! Jag längtar hem i alla fall! Nu ska jag ta en promenad utmed havet innan det är dags att åka ut till flygplatsen!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar