onsdag 11 maj 2011

Senil!?

Kopplar inte...

Idag gick jag upp ganska tidigt. Tidigt för att vara mig, i alla fall. Frun har lediga dagar just nu, då hon ska jobba i helgen. Det betydde att jag kunde rå om mig själv lite, då frun fixade allt med sonen och skolan.

Jag kom iväg till kontoret tidigt och behövde inte känna mig stressad i rusningstrafiken. P1-morgon höll mig sällskap hela vägen. Det är lite av kvalitetstid. Idag skulle jag vara med på en konferens på kontoret och jag hann läsa in mig lite och förbereda mig. Det var skönt!

Däremot upptäckte jag till min förfäran att jag glömt min mobiltelefon hemma! Jösses vad man känner sig naken utan sin mobil. För mig är mobilen extra viktig eftersom det är min arbetstelefon. Det är genom mobiltelefonen mina kunder har kontakt med mig. Inte bra! Gudskelov fick jag tag i frun! Tillsammans luskade vi ut hur vi skulle göra för att vidarekoppla mobiltelefonen till företagets växel. Så nu fick jag en egen sekreterare som skötte mina inkommande samtal. Det lät proffsigt! Tack, frun, för räddningen!

Konferensen gick bra! Jag fick en massa beröm för mina goda idéer. Det känns skönt! Men jag känner mig fortfarande lite förvirrad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar