tisdag 3 maj 2011

Det ÄR ju vår!



Cypern...

 Jag det ska ju vara vår! Även om man inte ser så många vårtecken utanför fönstret just nu. Men då är det ju tur att uppladdningen mot Eurovision fortsätter! För då blir det liksom lite vår i själen! Eller hur!?

Här kommer kvällens föranalys till de första låtarna i den andra semifinalen;
  1. Bosnien-Hercegovina: Hurra! de sjunger på engelska! Kanske är det en bra låt? Dock lite för slätstruken för min smak. Betyg: 2
  2. Nederländerna: Kommer ni ihåg förra årets katastrof? "Cha-la-li, cha-la-la" Huvva! Nu är det lite bättre! Men tråkigare! Betyg: 2
  3. Österrike: Pampig ballad, och de sjkunger inte på tyska!? Hallelulja! Man jag gick inte igång. Betyg: 2
  4. Belgien: Lite "The real group-feeling". Finns det någon refräng? Betyg: 3
  5. Slovakien: Lite trist, men den här ändå något. Kommer nog spelas på radion en del i sommar. Betyg: 3
  6. Ukraina: Konstig låt. Men jag gillade den ändå på något vis. Mysko! Betyg: 3
  7. Moldavien: Konstig låt. Men den sticker faktiskt ut lite i all smörja. Betyg: 3
  8. Sverge: Egentligen Inte den låt jag hejade på. men han är ju bra! Och han sticker ut i det här sammanhanget. Självklart går vi till final! Men vinst!? Nja... Betyg: 4
  9. Cypern: Jag går ju i gång på pampiga låtar på grekiska. Men sådan är ju jag! Kommer nog inte hålla ute i Europa. Betyg: 4
  10. Bulgarien: Sprudlande glad balkanpop på bulgariska. Jag fattar ingenting... Betyg: 3
  11. Makedonien (som egentligen heter F.Y.R.O.M . - Former Yougoslav Republic of Macedonia) Obegriplig balkanpop som byter tempo och stil hela tiden. Betyg: 2
  12. Israel: Dana International är tillbaka. Hur kan man inte åldras ett dugg sedan 1998!? Kusligt... Bra och välgjord tuggummipop. Betyg: 4
  13. Slovenien: Pampig låt som framfördes med en rejäl "Carola-fläkt". Trist på Slovenska, men ska framföras på engelska i Eurovision. Kanske blir den bättre då? Betyg: 3
Nu känns det allt lite vårigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar