måndag 23 maj 2011

Mat!

Matkassen är här!

Då var vi med matkasse igen! Detta efter ett par veckors uppehåll. Vi har packat upp maten och stuvat in allt i kyl, frys och skafferi.

Så här blir veckans matsedel;
  • Tisdag; Varmkorv med bröd. (Ja, det här kommer ju inte från "matkassen", det fattar ni väl!? I morgon är det "Katarina Södra-dagen" i sonens skola. Uppträdanden, korv, kanelbullar och fest. "Matkassen" får vila!)
  • Onsdag: Tunnbrödswrap med lammkorv, kyckling och tzatsiki
  • Torsdag: Ljummen pastasallad med örtmarinerad ost och oliver
  • Fredag: Räktagliatelle med fänkål, röd chilli, dill och citron
  • Lördag: Chicken sweet and sour med ris
  • Söndag: Kalvfärsfrikadeller i äppel- och currysås med ris
Och så blir det ju en massa matlådor att ta med till jobbet! Perfekt!

2 kommentarer:

  1. Rätten som ni ska ha på torsdag är helt enkelt underbar...vi hade hemmagjort vitlöksbröd till...mmmmm

    SvaraRadera
  2. Jag och frun har bott i Grekland ett par år. Min fru är konstig! Och det har inget med det faktum att hon är från Skåne! ;-) Nej, hon är konstig ändå!
    Hon gillar inte fetaost och oliver. Hon beställde alltid en "greeksalad, without the fetacheese and the olives"!? Jag har försökt, i snart 20 år, att få henne istället att beställa en "tomat-och gurksallad"...
    Men jag kommer ta med mig alla resterna i matlåda! Gott!
    Och tack för tipset om vitlöksbröd!

    SvaraRadera