söndag 1 maj 2011

Överflöd

Helt galet!

Nu har det hänt igen! Frun har fått spel! Hon har fått stora pyntnojjan! Hjälp henne! Hjälp mig!!

I julas plockade jag upp ett antal lådor med pynt från källaren. När det var dags att packa ner allt visade det sig att antalet lådor ökat med en ansenlig mängd. Då hade frun köpt på sig en massa pynt i smyg! Alltså hur mycket pynt behöver man egentligen!? Jag har nu krävt ett femårigt inköpsstopp vad det gäller julsaker. Samtidigt måste jag kasta en massa osmakligt skit utan att hon märker något...

Idag packade jag på samma sätt ner allt påskpynt! Påsken är ju så kort så pyntet fick vara kvar en vecka till. Men det kändes konstigt att packa påskpynt den första maj... Men, ta mig tusan, tror du inte hon hade varit där igen och köpte en massa skit!? Att hon aldrig lär sig!? Att jag aldrig lär mig!? Om det åtminstånde vore snygga saker...

Ja, ja! Om några månader är det nog dags för en röjning i förrådet. Utan att hon märker något! Schhhh...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar