måndag 9 maj 2011

Cirkus!

Cirkus Maximum är i stan!

Det var lika bra som det brukar vara! Det doftade sågspån och sockervadd. Artisterna var fantastiska! Förutom det där inledande clownnumret med en massa ballonger som smällde. Alla som känner mig vet att jag blir skräckslagen an ballonger. Ballonger är bannlysta från vårt hem. Sonen har inga ballonger alls på sina kalas och tar inte hem några ballonger från andra kalas. "Nej, tack! Min pappa är rädd för ballonger...", säger han på varenda kalas. Alla andra föräldrar tror nog att jag är färdig för "hispan"!?

Men förutom ballongsumret var allt toppen! Clowner, akrobater, hästar, hundar, trapetskonstnärer och allt var det var! Finalen var helt otrolig. Ett nummer med ett litet "stålägg" där man körde motorcycklar inuti. Halsbrytande och farligt!

Sonen fick en massa godis och chips. Dessutom hann han med att rida på en kamel i pausen. Nu sover han trött och lycklig! Och det ska jag också göra!

Natti, natti...

Sonens nya idol?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar