torsdag 25 augusti 2011

Veckan som gick...

Västkusten är skaldjur!

Den här veckan har varit intensiv! I måndags satte jag mig på ett pyttepyttelitet flygplan och skakade ner till Trollhättan för att sedan ta taxi ut till Tanumstrand. Där hade vi nordisk konferens. Det är alltid kul att träffa alla kollegorna!

Det är alltid mycket arbete på våra konferenser. Dagen fylls med arbete från tidig morgon till sen kväll. Sedan spring upp på rummet för att fixa till sig innan kvällens middag. Vi hann med en massa saker. Planering, planläggning, träning av olika slag, nylanseringar och ännu mer strategier. Vad kul! Vad jobbigt! Vad jobbigt på ett kul sätt!

Jag hann inte se något av omgivningarna förrän på tredje dagen då jag hann ta en promenad in till Grebbestad. Havet är vackert och skärgården är fin. Vi hade dock lite otur med vädret. Gudskelov var det uppehåll den kvällen vi tog en skön båttur ut i skärgården. Det var fantastiskt vackert och vi såg en massa säl. Men den planerade skaldjurspicknicken fick utgå. Istället blev det en skaldjursbuffé hemma på hotellet.

Som jag åt! Krabba, hummer, räkor och havskräftor. Jösses! "Ferska reker, såna maneter!" Det slår det mesta!

Sedan skakade vi hemåt i vårt lilla plan fullt inspirerade och fulla av tillförsikt. Det här blir ett mycket bra år på jobbet! Jag känner det! Jepp, det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar