onsdag 10 augusti 2011

Spöstraff

En morgontidig liten djävul...

Det byggs ju vindsvåningar i vårt hus. Dyra lyxiga vindsvåningar för folk som har en massa pengar. Ja, jag är väl kanske lite avundsjuk, eftersom jag aldrig kommer kunna bo i en sådan där dyr vindsvåning. I alla fall inte i detta livet. Kanske i nästa liv? Men då måste jag sköta mig mycket bra i det här livet. Och det kanske redan har gått åt skogen, när jag tänker efter... Hmmm!?

Hur som helst så är det jättebra för bostadsrättsföreningens, och därmed vår, ekonomi att vi får dessa lägenheten. Mycket klirr i kassan blir det!

Men, för i helvete, vad är det för fel på byggnadsarbetare!? Visst, de är morgontidiga. Det vet man väl? Men i morse var det nog rekord. Vi vaknade av ett bankande och slamrande som skakade hela huset. Klockan 07.00!? Och dessutom under semestertider. Många ville nog ligga kvar och njuta av en skön sovmorgon. Helt galet!

Det är väl en sak om vi i huset vaknar. Det är ju trots allt för oss de morgontidiga demonerna jobbar. Men hela kvarteret vaknade! Folk kom ut på balkongerna i grannhusen och försökte skrika till våra idioter till vindsbyggare. De hojtades och svors på en hel del ställen. Klagoropen ekade mellan väggarna på bakgårdarna i kvarteret.

Men ni ska inte tro att den idiotiska byggnadsfirman hörde någonting över huvud taget. Idag har jag smugit runt kvarteret längs husväggarna för att ingen ska se vilket hus jag bor i. Jag vill ju inte bli lynchad av någon arg granne som berövades på ett par timmars god sömn!

Jag önskade det fanns spöstraff på morgontidiga byggnadsarbetare!


En morgontidig byggnadsarbetare som fick vad han förtjänade... Det var bättre förr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar