fredag 5 augusti 2011

Kompisar

Mycket snack blev det...

Idag dumpade jag familjen i Ängelholm och drog till Helsingborg. Min plan var att äntligen komma till Louisiana. Dessvärre upptäckte jag att tiden inte skulle räcka till för ett kulturellt besök i grannlandet. Men jag hann träffa trevliga skånekompisen. Tösen som egentligen kommer från Landskrona, men bor i Helsingborg sedan mycket länge.

Vi sågs hemma hos henne och hon "kokade soppa på en spik", alltså fixade en jättegod omelett eller snarare en tortilla med hjälp av saker hon hittade i kylskåpet. Till det en god sallad och en hemgjord flädersaft. Gott! Till efterrätt bjöds det på en hemgjord pecannötglass. Wow! Hon är ju värsta husmodern!?

Och vi snackade, pratade, samtalade och analyserade det mesta! Vad det är skönt med riktiga vänner som man bara kan prata med sådär direkt! Vi gick i samma klass på folkhögskola för en sådär 27 år sedan. Jösses vad åren går fort... Och ändå inte!? Vi ses verkligen inte ofta, det kan ibland gå flera år mellan våra möten. Men ändå så bara fortsätter man att prata där man avslutade sist. Timmarna sprang iväg och sedan var vi lite stressade båda två. Hon till familjekalas och jag till Ängelholm för att hämta upp familjen och bege oss "hem" till Torekov.

Det blev en lugn middag med rester av hamburgarna från igår. De var lika goda idag. Vitlöksdressingen hade fått lite mera stuns då den stått till sig över natten. Och så lite vin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar