fredag 12 augusti 2011

Utbildning

Tack och lov...

Idag gjorde jag en del av en internutbildning som ska göras över internet. Det är en sådan där modern sak som läses och man examinerar avsnitt efter avsnitt online. Jag tror det där påfundet heter "eLearning". Och av någon anledning så ska det vara en stor bokstav mitt i ordet!? Fråga mig inte varför...

Kurserna handlade om sådan jag redan vet och jag planerade att göra det hela på en "kafferast". Men det gick inte! Jag har bara läst in första modulen, och den tog sex timmar!? Sex underbara timmar då jag lärde mig en massa nya saker om det som jag redan trodde att jag kunde. Det var roligt, intressant, lärorikt och intensivt.

Jag läste och antecknade så pennan glödde. Jag märkte hur intensivt jag jobbade då jag gick på toaletten. När jag såg mig i spegeln upptäckte jag hur jag var alldeles högröd i hela ansiktet. Dessutom hade jag fått en sprängande huvudvärk. Men jag blev godkänd! Yes! De andra modulerna får jag ta under nästa vecka... Det är kul att lära sig nya saker! Så är det!

Dags att ta en Treo och göra lite helg! Annars brukar det ju vara tvärt om!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar