tisdag 2 augusti 2011

Torekov

Lotshuset med morgonbryggan i bakgrunden...

Vi kom upp ganska så tidigt. Med våra semestervanor är allt före klockan 10 att betrakta som "ottan". Efter frukosten packade vi det sista och lastade bilen. Jag skickade ut familjen att förströ sig med något roligt, medan jag städade ur lägenheten. Jag är nämligen en "hejare" på att städa! Så är det! Och jag gör det bäst när ingen stör mig!

Sonen och frun förlustade sig på "Malmö City Horse Show" som hölls på "Ribban", alltså Ribersborgsbadet, som ligger alldeles bredvid Västra hamnen. Jag satte igång att plocka, damma, dammsuga och fixa till allt i den fantastiska lägenhet som varit vårt hem de senaste tre och en halv veckorna. Men hur får man rent utan skurhink och mopp!? Jag fick knätorka badrumsgolvet med en disktrasa. Det fick funka!

Sedan åkte vi upp till svärfar med fru i Torekov. Där fanns även svärfars frus son (hängde ni med!?) med familj på plats. Vi gick direkt ner till stranden och njöt av solen. Det blev ett trevligt återseende och barnen började leka genast. På kvällen åt vi god middag i trädgården och drack vin. En hel del vin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar