tisdag 29 juni 2010

Sommar!



Allsång på Skansen!



Frun var ledig hela dagen. Det var inte jag... Därför hämtade hon sonen lite tidigare på dagis och åkte ut till släktingarnas landställe, strax utanför stan. Där hade de jättetrevligt med sol och bad. De hade de faktiskt så trevligt att de inte kom hem igen. Så jag blev helt plötsligt gräsänkling. Bara så där helt plötsligt!?

Så efter avslutat arbete tog jag mig en promenad runt stan. Sommarkvällen var ljum och härlig. Sedan hem och bänka sig framför TVn. Det var ju premiär för "Allsång på Skansen"! Det är väl det mest svenska av de svenska? En hop människor som trängs och sjunger tillsammans!? Men det är tradition och det är vackert. Jag satt hemma i min ensamhet och nynnade med lite försiktigt...

Nu är det sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar