onsdag 2 juni 2010

Men vad f-n!


Jag hade ett besök på det lilla underbara sjukhuset i stan. Det där som ligger absolut vackrast till.

När jag kom dit dock rådde fullt kaos. Det var en massa turistbussar som ville spana in den fantastiska utsikten. Japaner, tyskar och skåningar i en salig blandning. Huvva! Dessutom pågick det vägarbeten. Det tog tid att komma fram, tid att få en parkeringsplats och lasta ur bilen och springa upp till kundbesöket.

Mötet gick bra! Jättebra, faktiskt! Ibland blir det bara så där kul och inspirerande så man nästan får "ståpäls"!

Sedan snabbt iväg till ett lunchmöte på ett annat innerstadssjukhus. Knappt om tid, men jag hann. Bra möte och en bra lunch. Jag kan faktiskt både äta och jobba! Snacka om simultanförmåga!? Klart då jag är sjukskötare!

Det var när jag skulle parkera på det andra sjukhuset som jag upptäckte den lilla irriterande pappersremsan under den ena vindrutetorkaren. En parkeringsbot! Jag hade felparkerat på en liten bakgata bakom sjukhuset med den vackra utsikten. Faktum var att jag inte fattade att jag felparkerat. Jag hade tilloch med betalar parkeringsavgift. Det var ju helt onödigt... Ja ja, vad är väl 550:-!? *suck*

SKIIIT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar