onsdag 2 juni 2010

Kastanj


Vi bor i en allé! Mitt emot en park. De flesta träd häromkring är hästkastanjer. De är de vackraste träden! Så är det bara!!

Just nu blommar de och det ar bara vackra att se på! Träden är gamla och jättestora! Träden finns avbildade på en tavla som salig morfar målade någongång på 40-talet. Då var alla träden små och lite spröda. Det är det inte nu! Nu är de majestetiskt stora och skänker oss svalka och skugga. Och de är verkligen vackra att se på!

Till hösten täcks marken av en massa vackra kastanjer. Att ha en kastanj i fickan ska beskydda en från en massa sjukdomar. Och det kan ju behövas i hösttider! Så därför ska du alltid ha en kastanj i din ficka. Det har vi alla i familjen! Året om... Jag har till och med en kastanj i min ficka på morgonrocken! Sonen samlar alla kastanjer och vi har skålar fulla av dem. De är vackra att se på, sköna att känna på och bra att ha.

Nu har jag upptäckt att alla fönster och både den franska balkongen och den "vanliga" balkongen är helt täckta av något gult "pollenpulver". Hmmm... Jag misstänker kastanjerna! Djävla skit! Jag avskyr hästkastanjer!! Jag ska tvätta fönster och balkong så fort det blommat färdigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar