Visar inlägg med etikett hammarby. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hammarby. Visa alla inlägg

fredag 6 maj 2011

Bajen forever!

Seger!

En del tycker att det finns roligare saker att göra en fredagkväll än att frysa häcken av sig nere vid Sofia bollplan. Och det finns det verkligen! Många saker är roligare att göra en fredagskväll som denna!

Fast den här gången var det verkligen skitkul! Bajen slog Aspudden med 19-0! Heja! Äntligen vinst efter alla förnedrande förluster...

Nu är det helg!

tisdag 19 april 2011

Mera Hammarby!


"Man är född Hammarbyare, hela släkten..."

Jag vet! Filmen är skitfånig! Verkligen! Men det hjälps inte... Jag blir lite tårögd ändå! Håller jag på att bli ett sportfån!?

måndag 18 april 2011

Hammarby!

Det ligger i blodet...

Nej, jag är faktiskt inte ett dugg sportintresserad! Inte av fotboll heller. Jag förstår liksom inte var de springer efter hela tiden. Och är det verkligen sådär jätteviktigt att vinna!? Nej, det viktiga är ju inte att vinna, det viktiga är att man är med! Så det så!

Men jag är Hammarbyare! Och jag är en stolt sådan! Jag är från Söder och Söder är "Bajenland"! (Alla andra kan flytta ut!) Då hejar man på Hammarby! Det finns inget alternativ. Världens bästa lirare hette Nacka Skoglund! Den kisen kunde "joxa med trasan"! Vi är med och hedrar honom varje år på hans födelsedag, på självaste julafton. Det gör man om man bor i Nackas kvarter!

Nu har det ju inte gått så bra för vårt Hammarby... Och de är då de behöver sina fans! Det är då man stödjer Hammarby mer än någonsin! Och dessutom spelar ju sonen i Hammarby. Om jag ser en hammarbyare som säljer Bingolotter så köper jag! Även om jag inte spelar. Man måste stödja sin idrottsklubb!

Uppladdning...

Idag var det hemmapremiär på Söderstadion. Frun, som ju är skånska, visade att hon konverterat till söderböna. Hin sket fullständigt i skånska laget Landskrona och hejade ivrigt på vårt lag, Bajen. Inte hade vi några biljetter till matchen! Det hade vi inte tänkt på... Men vi ville känna stämningen och vara en del av stödet. Så vi beslutade oss för att gå med i Bajenmarschen från Medborgarplatsen och bort till Söderstadion. Vi mötte upp med bästa familjen, som naturligtvis hade matchbiljetter. Vår tanke var att njuta av stämningen, gå med i marschen och sedan dra hem till Söder igen, ta en snabbmiddag och kolla matchen på TV. Så fick det bli!

Medborgarplatsen var het! Massor av folk! Hejaramsor och sånger överallt på varenda krog och uteservering. Hela Björns Trädgård gungade! Det var riktigt häftigt! Men sedan började det med smällare, som lät som bomber. Bengaliska eldar spred en tät krutrök över tillvaron. Överförfriskade fans slängde smällare in i folksamlingar. Kanske inte den bästa miljön för en småbarnsfamilj att vistas i!? Det fanns lite poliser, men de kunde absolut inte påverka händelserna om oroligheter om de skulle uppstå... Stämningen var ändå god och glad om än lite "överförfriskad", om ni förstår vad jag menar. Folk kissade överallt! Det som kommer in, måste ju komma ut. Och öl är ju vätskedrivande...

Vi gick lite från Medis, längre ner på Götgatan. När tåget började gå stod vi och tittade på alla glada och högljudda människor som tog över hela stan. Vi anslut tåget på slutet. Det gjorde en massa andra barmfamiljer också. Det är något visst med att promenera på gatorna och skapa totalt trafikkaos! Jag gillar det! Över 10 000 människor gick i marschen. Som det lät? Vilken stämning! Wow!


Vi äger Skanstullsbron!

Vi vek av vid Gullmarsplan och tog tunnelbanan hem till ön igen. En snabbmiddag på restaurang "Gyllene måsen" och sedan hem och kolla på TVn. Det var nervöst! Mycket nervöst! Men det löste sig till slut! I sista minuten... Bajen slog skånedjävlarna från Landskrona med 2-1!

Heja Hammarby! Jag är stolt Södermalmsbo!

lördag 16 oktober 2010

Helgmys! Eller inte...?

Min fru har anmält sonen till en massa sportaktiviteter. Hon tycker det är viktigt och karaktärsdanande med sport för en liten pojke. Innan jag fattade någonting så går han och spelar både tennis och fotboll. Ofta och jämt! Och snart börjar simningen? När ska vi hinna leva?

Dessutom jobbar hon ofta på helgerna, så då är det jag som får vara sportförälder. Och jag kan ju ingenting om sport. Dessutom är helt ointresserad...



Anrika tennisklubben "Hellas"...


Först var det tennis. Träningen äger rum i kalla, lite slitna, tennistält. Tränarna var ett par unga killar som verkade gilla ungarna jättemycket. Man använder sig av riktiga tennisrack men har skumgummibollar istället för riktiga tennisbollar. Man tränar på backhand och forehand och varvar det hela med en massa lek.

Sonen var både svettig och lycklig efter en avslutad träningspass. Det var faktiskt kul att se!

Sedan fick det bli en jättesnabb lunch vid gatukötet på Ringvägen. Faktiskt en av Stockholms bästa gatukök! Så är det! Och jag vet!





Mycket anrik fotbollsklubb...


Sedan tunnelbana ut i förorten. Det kändes nästan lite exotiskt. Men frun tog bilen till jobbet i morse, så att hon skulle kunna komma snabbt iväg till turneringen... Stor turnering med en massa lag pågick. Matcher från 8 på morgonen till 19 på kvällen. Gudskelov så hade man delat upp matcherna mellan spelarna i sonens lag. Tack för det! En del stackars föräldrar och barn hade varit med sedan tidiga morgonen.

Sonen spelade två matcher. I första matchen sparkade han in två mål! Vilken hjälte! Laget fick en pokal och deltagarna ett diplom. Resultaten? Äh, skit i dem! Det spelar ingen roll om man vinner, huvudsaken man är med!

Sedan åkte vi hem trötta, rejält nerkylda men nöjda!

onsdag 15 september 2010

Stolt


Bajen!

Jag kommer bli värdelös som sportpappa! Jag hatar att se på sport. Fattar ingenting och har inget intresse. Men sonen spelar i Hammarby IF och det hejar jag på! Det ligger liksom i blodet om man kommer från Södermalm.

Jag är stolt!