fredag 9 juli 2010

Vuxna människor!



Soliga Medborgarplatsen...



Vad det är skönt att tala med vuxna människor! Ikväll fick jag göra det och det var toppen!

I vanliga fall så stressar jag ju hem efter jobbet, iväg till dagis, leka lite i parken, handla middag, laga middag och sedan alla andra kvällsbestyr. Frun jobbar ju många kvällar. Så jag tillbringar mycket fritid med sonen. Helt okey, men man kan jubehöva samtala med med vuxna människor ibland. Ikväll var det dags!

Det var en träff med kollegorna från förra arbetsplatsen och lite annat folk. Vi samlades på Medborgarplatsen, direkt efter jobbet. Här slappade vi lite och tog en drink. Ljudnivån var ganska hög och det var lite svårt att föra ett samtal Vi gick vidare till en kvarterskrog och åt en god middag. Jag var sugen på kött och de hade en härlig meny, med många goda rätter. Till det drack vi flera margarithas, som vi beställde in i stora tillbringare. Gott, salt och läskande!

Vi gick sedan vidare. Vi ville sitta på någon uteservering och njuta av den ljumma fredagskvällen. Det ville hela Stockholm också göra! Inte en uteplats så långt ögat når. Men då gick vi till de sunkigaste söderhaket som finns. Här trängs många olika orginal. Och här fann vi oss en plats. Inte det bästa stället på ön, men man är välkommen och de har dricka. Dessutom var vi ju ett gäng och då hade vi ju trevligt ändå!

Nackdelen att gå ut på en fredag, direkt efter avslutad arbetsvecka, är ju att man blir trött så tidigt. Så jag var hemma alldeles för tidigt. Frun blev mycket förvånad!

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar