lördag 10 juli 2010

Bra radio



Meta Velander


Ikväll satte jag mig på balkongen och njöt av den lilla svalkan som började komma efter en mycket het dag. Jag lyssnade på dagens "Sommarpratare" som var den fantastiska skådespelaren Meta Velander.

Jag har sett henne en massa gånger på Stockholms Stadsteater. Hon har varit med i den fasta ensemblen ända sedan starten, tror jag. Hon har spelat allt! Stora dramer, lättsamma komedier, revyer och så uppsättningar med Unga Klara och Susanne Osten. Och hon gör allt lika bra! Nu har hon nått den aktningsvärda åldern av 85 år. De försökte pensionera henne från teatern, men det gick inget bra. Gudskelov! Hon håller fortfarande igång och mest hos sin gamla arbetsgivare, Stadsteatern.

Programmet var roligt och hon blandade tal med egen sång. Dessutom hade hon en rolig blandning av musik. Programmet finns här.

Där satt jag i skymningen, tillsammans med Meta Velander i öronen och smuttade på ett glas vin! Livskvalitet!

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar