söndag 11 juli 2010

Tvätt och städ



Tvätt (en mycket liten tvätthög)...




..och städ!



Igår var vi på stranden igen. Hela dagen! Det är skönt vid vårt lilla havsbad. Det blåser en lite bris hela tiden, så hettan blir inte så tryckande.

Idag åkte sonen och frun iväg med några av fruns vänner för att njuta av havet. Jag kände för lite egentid, så jag blev hemma. Först en morgonpromenad förbi graven och vattna blommorna. Promenaden fick avbrytas i förtid för det var helt enkelt för varmt!

Gick hem istället, men upptäckte då att en massa tvätt låg i högar överallt. En jättehög med ren och ovikt tvätt och en ännu större hör med smutsig tvätt. Gudskelov var båda tvättstugorna lediga. Nu hade jag fyra tvättmaskiner till mitt förfogande. En av dem är en riktigt stor tvättmaskin som tar upp till 12 kilo tvätt. Det är mycket tvätt, det! Jag körde åtta maskiner tvätt och en maskin med alla mattor i.

Undertiden tvätten snurrade och torkade nere i tvättstugorna upptäckte jag hur smutsigt vi hade det hemma. Städerskan är på sommarledighet och vi har hunnit smutsa ner en del. Fram med dammsugare och skurhink. Puh! Sedan upp med all tvätt och vika hela skiten. Nu får det vara nog med alla dessa tvätthögar! Vi måste fixa engen tvättmaskin snart! Sängarna blev renbäddade, utan täcken den här gången. Hettan gör att de inte kommer behövas på länge. Yttervägarna är så uppvärmda av solen så de kommer nog utstråla värme ända till jul!

Det blev riktigt fint! Men jag rekommenderar inte hushållsgöra på årets varmaste dag. Utomhustermometern visade på 36 grader. Det blir ju alltid lite varmare i stan och vid husväggen. Jag svettades rejält!

"Och på den sjunde dagen vilade han..." Pyttsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar