torsdag 15 juli 2010

Hetta skapar ilska!

Det är varmt, mycket varmt! Nätterna är tropiskt varma här i Stockholm! I lägenheten är det nästan 28 grader på nätterna... Det gör att vi sover med alla fönster öppna. Både åt bakgården och mot gatan. Allt för att få in lite svalka.

För några år sedan byggde vi balkonger på huset. Alla balkonger är mot kvarterets innergård. Helt plötsligt fylldes gårdarna med en massa ljud, musik och röster. Alla som bor i innerstaden vet att ljuden studsar och växer mellan bakgårdarnas väggar. Bor man centralt i en storstad så får man räkna med ljud omkring sig. Grannar, musik, trafik, flygplan och andra ljud. Jag tycker alla ljud är en trygghet. Jag gillar att höra när grannarna spolar i kranen eller någon som går i trapphuset.

Men det finns ju gränser! Om man sover med fönster och balkongdörrar öppna, så får man faktiskt dämpa sig lite grand. Det är ju precis som när man sitter på en restaurang. Man talar lite lågmält med sitt bordssällskap. Allt för att inte störa omgivningen. Det där fattar inte de nyinflyttade paret, som hyr grannens lägenhet i andra hand! Ungdomarna är nog uppvuxna i eget hus, för de vet inte hur man beter sig i flerfamiljshus.

Som det stönades och stånkades! Flicka lilla, inte ens i en porrfilm låter man sådär tillgjort! Skärp dig, lilla ärthjärna! Bit i kudden nästa gång!

Hittade dessa på nätet;
(Klicka på bilden om det är svårt att läsa!)



Passar till våra grannar...





Man kanske skulle sätta upp en arg lapp...?



Lite svår att läsa, men kul som bara den... Kolla in mer här.


När jag ändå håller på att gnälla. (Jag blir lite gnällig när jag inte får sova...) Jag kanske ska skrika till den där idiotiska barnfamiljen som bor på granngården. De spenderar all sin tid där. De äter, leker, hänger tvätt, sitter och pratar, jag de är bara på gården hela tiden. Kanske är deras lägenhet så otroligt liten att de inte får plats? Det är helt okey att de tillbringar sina dagar på gården, faktiskt! Men inte klockan sju på lördagsmorgonen. Vi vill inte vakna till en gnällig djävla unge som ropar på sin pappa, typ sjuttio gånger. Håll er borta från innergården när alla andra försöker sova. Kan ni inte gå till parken som vanliga föräldrar gör!?

Jag förstår att ni är bittra som inte får sova, men det behöver väl inte gå ut över hela kvarteret? Vi har haft våra vaknätter och tidiga mornar. Nu vill vi sova ut! Det har vi förtjänat!
Eller så är de så dumma att de tror att alla är vakna klockan sju på helgerna bara för att de själva är det!?

Jag kanske borde skriva en arg lapp och sätta upp på deras port!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar