lördag 3 juli 2010

Aj!




Aj, aj, aj! Inte jag, men hur jag känner mig...


Jag är född med bra pigment. Jag blir brun direkt. Min bror är den totala motsatsen. Han ärvde salig mors urusla pigment. Blonda rödlätta ska inte vara i solen! Vad gör min bror då? Han köper ett hus i Montenegro!? Klantskalle! Han ömsar skinnet ett par gånger på en sommar... Men det är ett fint hus på ett fint ställe i världen!

Idag var jag på stranden, för första gången detta år. Och jag badade i havet, för första gången detta år. Det blåste en del. Det var svalkande och skönt. Men man kände inte riktigt hur solen tog...

Nu svider det en hel del i skinnet. Men jag är inte röd. Bra pigment, som jag sade. Jag blir brun! Men jag smorde in sonen och frun så väl att jag glömde bort mig själv. Kattsningens! Det var dumt!

När jag var reseledare i Grekland, så tipsade vi alltid gästerna på våra välkomstmöten. Om de skulle bli solsvedda så skulle de bara göra som grekerna gör. Smörj in er med naturell youghurt, låt torka in och duscha sedan av med svalt vatten. Nu undrar jag; Funkar det med Danonino barnyoughurt!?



Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar