Visar inlägg med etikett tävling. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tävling. Visa alla inlägg

fredag 29 april 2011

Ödets ironi!?

Men vad i h-lvete!?

Idag var det inte lätt! Fjärde dagen med fasta och jag är sur och vresig.

Till frukost skakade jag en chokladdryck, eftersom det var lite bråttom. Idag arbetade jag på kontoret så jag hade chokladdryck och shaker med mig. Det fick bli chokladdryck till både lunch och mellanmål. På lunchen tog jag en rejäl och lång promenad. Jag hann över till Stora Essingen och promenerade även i fina Äppelviken innan jag "älgade" tillbaka till kontoret i Alvik. Till kvällsmål festade jag till det med en kycklingsoppa. Mums! Allt varvas naturligtvis med en massa koppar te och en massa glas med vatten.

När jag kom hem ringde det i telefonen. Det var vår Konsumbutik som sökte frun då hon hade en vinst att hämta ut!? Saken är den att frun är galen i alla tävlingar som finns. Så fort det finns en tävling så deltar hon! Hon kommer inte ens ihåg var det var för tävling som hon deltagit i på Konsum.

Väl där visar det sig att hon blivit vinnare i en godistävling som hölls i påskas. Det gällde att gissa vikten på en GIGANTISK godiskorg! Frun prickade rätt på att korgen innehåller 5,5 kilo godis. Så nu har vi en jättefin godiskorg, fylld med en massa läckerheter! Och här är vi är två vuxna som sörplar en massa soppor och drycker, och absolut inte får äta något godis, samt och en son som faktiskt inte är speciellt godissugen. Han äter aldrig upp sitt lördagsgodis och jag får alltid slänga en massa gammalt överblivet godis...

Är inte ödets ironi!? Godis!? Någon!?

onsdag 9 mars 2011

Jaha ja...

Minsann, det hade jag ingen aning om...

Frun kom precis hem från jobbet. Hon har jobbat sent kvällspass och börjar i ottan imorgon. Inte så många timmars sömn mellan arbetspassen... Men hon kvittrade ändå!? Vad?

Det visade sig att hon vunnit någon sorts tävling på jobbet. Hon fick två biljetter till melodifestivalens genrep på fredag! Yes! Kul som sjutton!

Ni vet ju att vi är nördar på melodifestivalen. Förut gick vi alltid på genrepen. Man ska dock se finalen hemma på TVn. Där ser man bäst. Men det är kul att se förberedelserna. Och att göra en föranalys! Det här är viktiga saker, förstår du!

Själva finalen kommer vi se på ett hotellrum! Vi åker mot Vemdalen redan på lördagen men tar en natt på hotell på vägen upp. Lite lyx, lite pool, lite mys och en massa hotellfrukost på vår väg upp i Härjedalen. Kanske hinner vi kolla in Falun lite också?

Hinner inte skriva mer nu! Måste fixa en barnvakt...

torsdag 20 januari 2011

Tapas eller mezes?

Tapas...

Alla som känner mig vet ju att det är Grekland som gäller. Men Spanien är faktiskt ett helt underbart land! Och det finns en hel del gemensamma nämnare. Även om de ligger på olika sidor om det stora Medelhavet. Dessutom tillbringade vi semester i båda länderna förra året, vilket givit mersmak.

Maten är fantastisk i de båda länderna. Här i Spanien äter man ju tapas. Man fyller bordet av smårätter och sitter och äter i timmar. Precis som en god middag "hemma" i Grekland. En massa mezes och middag i timmar. Det är ett skönt sätt att umgås på och en lång och mycket god middag.

Ikväll var vi iväg på en "teammiddag" med alla nordiska kollegor som jobbar inom samma produktområde. Vi samlades på hotellet och hade lite tävlingar. Bland annat en ölhävartävling. Alla som känner mig vet att jag inte dricker öl. Men vad gör man inte för laget!? Sedan skulle man vissla först efter att ha tagit en matsked potatismjöl i munnen. Blä! Därefter begav sig de olika lagen ut på stan med olika uppdrag. Utrustade med karta skulle vi hitta till vår restaurang.

Vi hade kul! Mitt lag, som jag var lagledare för bestod av två finnar, två danskar och jag. Vi gick in för våra uppdrag seriöst. Och vi hade faktiskt de mest kreativa lösningarna, om jag får säga det själv... Så småningom hamnade vi på en enkel tapasrestaurang på en bakgata lite från den stora gågatan. Vi hade en jättekul kväll!

Och maten var fantastiskt god. Förutom en rätt bestående av bläckfisktärningar och bönor. Allt annat var gott! Otroligt gott! Men äter man tapas måste man smaka och äta mycket av det som man tycker är gott! Vissa av kollegorna var skeptiska och vågade inte smaka sig fram. Och hela tiden verkade de vänta på en huvudrätt... De blev nog besvikna!

Kvällen var toppen! God mat och en massa skratt!




Mezes...

Kan berätta att kollegan produktchefen smugglade potatismjölet i sin necessär. I små plastpåsar... Om tullen hade börjat granska innehållet skulle han bara säga att det var talk, då han transpirerar mycket. Hmmm! Jag tror nog han hade missat planet...