fredag 10 juni 2011

Shit!

Färskvara...

Imorgon åker jag till Italien. Och nu har jag upptäckt att mitt pass har gått ut! Klantigt! Det verkar som om passen bara håller i fem år nu för tiden. Polisen vill väl tjäna lite mer pengar, kanske!? Förmodligen vet hela befolkningen om att passen numer håller i fem år. Men det gjorde inte jag. Vad ska jag göra?

Jag kollade på polisens hemsida. Jag ska till Italien via en mellanlandning i Tyskland. Både Tyskland och Italien är med i Schengen, vilket innebär att man inte ska behöva något pass. Det ska räcka med id-kort. Jag hoppas det stämmer! Man kan göra ett provisoriskt pass på Arlanda. Det kostar 900 spänn och gäller för en resa.

Jag åker ut i god tid imorgon och ser om det funkar att checka in med bara id-kort. Gör det inte det så hinner jag fixa ett provisoriskt pass. Det vore mycket pinsamt om jag inte kom med. Jag tror inte min arbetsgivare skulle uppskatta det!

Natti, natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar