fredag 10 juni 2011

Åsså denna vecka...

Måndag och Tisdag

Konferens...

Arbetsveckans första två dagar ägnades åt konferens. Det är alltid trevligt att träffa kollegorna utifrån landet. De här konferenserna är liksom vårt "fikarum". Det är där vi snackar skit, utbyter erfarenheter och har skoj. Och så en himla massa arbete också, förstås!

Vi var på ett trevligt ställe i Uppland. Vi åt snittar och drack bubbel på en äng. Vi han även med en grillbuffé i sommarkvällen och dricka vin i sommarnatten. Men det var lite "smolk i bägaren"... Gamla fina kollegor tackades av då de skulle trampa upp nya stigar i livet. Hej då, på er!

Skönt att umgås med vuxna människor efter långhelgen med småkillarna!


Torsdag
Äntligen fick jag ett samtal...

Min tandläkare ringde och sade att de hade fått ett återbud och hade en tid ledig. Toppen! Då slapp jag gå till tandakuten. Tanden fixades fint. Nu kan jag tugga utan att rispa tungan och insidan av kinden. Och utan att det fastnar en massa matrester i tanden. Puh!

Dessutom hann vi med en undersökning. Inga hål! Fast en gammal fyllning som ska bytas ut efter sommaren. Jag kom lindrigt undan. Tack!


Fredag

Packad och klar...

Dagen började med en fantastiskt fin, stämningsfull och roliga avslutning på skolgården. Sonens första skolavslutning! Jag var riktigt rörd! Det hela avslutades med klassfika och avtackning av väldens bästa lärarteam. De fick alla fina presenter av oss. De fick varsin bok där barnen skrivit saker om lärarna. De fick även varsitt smycke med några av dessa ord fanns ingraverade. Det var fint och mycket uppskattat!

Nu är klockan sen och väskan packad. Sonen och frun är på studentuppvaktning. Imorgon sticker jag på jobb i Italien ett par dagar. Jag skulle hellre vilja sova, men det kommer bli kul! Bara jag kommer dit!

Buona notte!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar