torsdag 16 juni 2011

Italien

Italien, inget för mig...

Äntligen hemma efter långa och intensiva dagar nere i Bologna! Borta bra men hemma bäst... Så är det!

Kongressen var kul och lärorik. Men jag vet inte om jag är så imponerad av Italien!? Jag träffade inte en enda snäll och hjälpsam italienare. Konstigt, vad!? Allt var krångligt eller omöjligt. Ingenting fungerade riktigt som det skulle. Dessutom åt jag uteslutande äcklig mat! Jodå, jag skojar inte! Trist frukost, överkokt kall pasta och torra mackor och små pizzabitar. Italienska mat är banne mig mycket godare hemma i Sverige! Är man i Bologna måste man ju äta Spagetti Bolognese. Det hör liksom till. Men 20 euro för överkokt, uppvärmd pasta med surt rumstempererat vitt vin!? Nej, det är inte okey!

Jag är ju van vid mitt Grekland. Där fungerar inte allt som det ska, men man blir i alla fall mött med vänlighet och respekt. Det kommer man långt med! Det finns så många vackra länder med god mat i Europa. Turkiet, Österrike, Holland, Montenegro, Kroatien, Slovenien, Spanien, Portugal och så förstås Grekland. Jag besöker hellre dem än återvänder till trista, tråkiga och osmakliga Italien...

Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar