lördag 11 juni 2011

Framme!

Säng, säng, säng... Sova, sova, sova!

Gick upp tidigt och packade det sista. Sedan drog jag förbi Sjöstan för att mata vännens katter. De kom faktiskt fram till dörren och mötte mig, men sprang iväg snabbt när de såg att jag inte var deras matte. De såg i alla fall ut att må bra.  Lådan rensades och matskålar fylldes innan färden fortsatte mot Arlanda.

Väl framme checkade jag in i extremt god tid. Det gick alldeles utmärkt att checka in med bara ett körkort. För säkerhets skull hade jag med mig mitt gamla, utgångna, pass. Skulle det bli problem på vägen så planerade jag att visa upp passet och hoppas på att ingen skulle märka att det faktiskt inte längre var giltigt... Går det, så går det!

Jag fick ett sms från underbara kollegan "människomänniskan" som skrev; "Tjo! Ha det riktigt gott i Italien och må inte Gomorran få tag i din själ!" Jag svarade som det var: "Jag har redan sålt min själ till Diners Club och sitter i loungen.". Och det var faktiskt sant! Jag hann med att käka lite sen frukost innan det bar iväg.

Mellanlandning i Munchen, med lite flygstrul. Flyget till Bologna hade pajat på något vis, men Lufthansa lyckades på något sätt fixa ett nytt flygplan med besättning och allt. Snyggt! Vi kom iväg mindre än en timma försenade. Och då kan det väl nästan inte räknas som en försening!? Inte om man har jobbat med charter i alla fall. Då kunde en flygförsening vara på 36 timmar!

På Munchens flygplats finns det en lounge för Diners, men den ligger utanför Schengen-området på terminalen. Jag bestämde mig för att undvika passkontroller in i det längsta och höll mig innanför Schengen. Så fick det bli!

Från flygplatsen i Bologna bar det iväg till hotellet. En del av kollegorna hade redan anlänt. Hotellet var riktigt fint, men låg lite utanför stan. Men det är gångavstånd till kongressen och utställningen. Det uppskattas! Molnigt, men varmt och klibbigt. Under hela dagern har jag bara käkat mackor. Man får nämligen ingen flygplansmat nuförtiden. Bara om man flyger med Malmö Aviation... Det blev en riktigt sen middag då vi inväntade flera kollegor.

Nu är jag riktigt trött! Imorgon börjar allvaret! Buona notte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar