Visar inlägg med etikett tandläkare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tandläkare. Visa alla inlägg

tisdag 21 juni 2011

Noll hål!


Sexigt! Eller inte...

Tandläkaren ringde här om dagen. Jag fick en återbudstid idag. Perfekt! Då kunde den där tillfälliga fyllningen fixas till och dessutom den andra gamla amalgamfyllningen som visst fått en fraktur. Tandläkaren frågade om jag ville ha lustgas. Hallå!? Flyger fågeln!? Simmar fisken!? Vill jag ha lustgas!? Droga ner mig bara!! Och knussla inte!

Bedövningen tog inte riktigt som den skulle, så jag fick en massa extra. Allt fixades till och jag behöver inte gå dit igen på länge! Jag älskar verkligen min tandläkare! Fast på ett rejält avstånd! Ju längre hon är från min mun, desto mer älskar jag henne! Så är det! Nu är alla tänderna fixade!

Sedan drog jag direkt till kontoret. På vägen köpte jag med mig lunch. Jag var hungrig, då jag hade slarvat med frukosten... Men det visade sig inte vara så enkelt att äta lunch då man fortfarande var bedövad i halva tungan och halva ansiktet. Efter ett tag gav jag upp. Då hade jag, av misstag, tuggat på både tungan och insidan av kinden! Fattar ni mitt lidande!? Satan i gatan vad det gör ont nu!

Föda barn är en barnlek om man jämför med ett köttsår på insidan av kinden! Så är det!

fredag 10 juni 2011

Åsså denna vecka...

Måndag och Tisdag

Konferens...

Arbetsveckans första två dagar ägnades åt konferens. Det är alltid trevligt att träffa kollegorna utifrån landet. De här konferenserna är liksom vårt "fikarum". Det är där vi snackar skit, utbyter erfarenheter och har skoj. Och så en himla massa arbete också, förstås!

Vi var på ett trevligt ställe i Uppland. Vi åt snittar och drack bubbel på en äng. Vi han även med en grillbuffé i sommarkvällen och dricka vin i sommarnatten. Men det var lite "smolk i bägaren"... Gamla fina kollegor tackades av då de skulle trampa upp nya stigar i livet. Hej då, på er!

Skönt att umgås med vuxna människor efter långhelgen med småkillarna!


Torsdag
Äntligen fick jag ett samtal...

Min tandläkare ringde och sade att de hade fått ett återbud och hade en tid ledig. Toppen! Då slapp jag gå till tandakuten. Tanden fixades fint. Nu kan jag tugga utan att rispa tungan och insidan av kinden. Och utan att det fastnar en massa matrester i tanden. Puh!

Dessutom hann vi med en undersökning. Inga hål! Fast en gammal fyllning som ska bytas ut efter sommaren. Jag kom lindrigt undan. Tack!


Fredag

Packad och klar...

Dagen började med en fantastiskt fin, stämningsfull och roliga avslutning på skolgården. Sonens första skolavslutning! Jag var riktigt rörd! Det hela avslutades med klassfika och avtackning av väldens bästa lärarteam. De fick alla fina presenter av oss. De fick varsin bok där barnen skrivit saker om lärarna. De fick även varsitt smycke med några av dessa ord fanns ingraverade. Det var fint och mycket uppskattat!

Nu är klockan sen och väskan packad. Sonen och frun är på studentuppvaktning. Imorgon sticker jag på jobb i Italien ett par dagar. Jag skulle hellre vilja sova, men det kommer bli kul! Bara jag kommer dit!

Buona notte!



måndag 30 maj 2011

Nej men, måndag!? Kul!

Tiden flyger iväg...

Man vet att det är måndag då man tillbringar en förmiddag på tandläkarakuten, utan att få träffa en tandläkare! Det var nämligen så att den bit av en tand ramlade ut i helgen. Så där det förut satt en fyllning är det nu en krater. Hå, hå, ja-ja! Efter fyra timmars väntan var jag faktiskt tvungen att sticka iväg. Jobbet kallade. Jag får väl försöka igen till helgen.

Nu börjar jag inse att den här veckan är alldeles för kort. Jag ska försöka hinna med fem dagars arbete på två och en halv dagar. Och dessutom med allt extra arbete som det är vid ett månadsskifte...

Vojne, vojne! Det kommer aldrig att fungera!

onsdag 5 januari 2011

Nyårslöfte!

 
Jag ska klara av det...

Man måste ju ha ett nyårslöfte vid årsskiftet. Något som man ska jobba extra på att uppfylla under året. Under förra året gick jag ju ner 20 kilo, så det gick väl bra!? Tror även jag lovade mig mer kultur, mer egentid och mer umgänge med vuxna människor. Det gick väl sådär...

Men jag kom inte på vad jag skulle lova mig själv att uppfylla i år. Jag borde träna mera! Detta för att behålla den viktnedgång som jag kämpade med så mycket förra året. Men jag vågar inte lova det! Det är ju det där med bristen på egentid.

Men så kom jag på det! Jag ska använda den där mellanrumsbosten som jag fick av tandhygienisten. Den ska jag köra mellan tänderna varje kväll. Sedan ska jag köpa det där skitstarka munvattnet som utplånar varje tecken på rött tandkött. Efter ett par veckors egenbehandling ska jag gå till tandhygienisten. Det får då bli det där besöket som jag missade i höstas. Efter en massa beröm från tandhygienisten ska jag beställa undersökning hos tandläkaren. Det får bli den där undersökningen som de sökte mig för i november.

Det är väl ett bra nyårslöfte!?