Visar inlägg med etikett scandic. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett scandic. Visa alla inlägg

lördag 16 juli 2011

Framme...

Hemma...

Det gick snabbt att köra hela vägen till Kolding i Danmark. Frun hade skaffat en liten dosa som man fäste på insidan av vindrutan, ett så kallat "BroBizz", vilket alla skåningar har. Man kan då lätt och ledigt susa förbi betalstationerna på både Öresundsbron och bron över Stora Bält. Vi hade bokat in oss på det tråkiga Scandichotellet, som ligger i ett industriområde utanför stan.

Man glömmer lätt hur dålig standard det är på hotellrummen i Danmark. Det är en stor skillnad mot Sverige. Rummen är trånga, dammiga och luktar gammal heltäckningsmatta. Men vad gör det? Vi bor ju gratis med hjälp av mina intjänade poäng. Då spelar det ju ingen roll. Dessutom har vi ett gediget program framför oss, så vi kommer inte tillbringa tiden på det tråkiga hotellrummet...

Vi mötte våra vänner, sonens före detta dagiskompis med familj. De hade startat mycket tidigare än oss, men ändå kommit fram sent. Det visade sig att vi hade missat de massiva bilköerna som varit under dagen. Ibland handlar bra timing bara om ren tur.

Vi tog en middag på hotellet. Maten var god och vinet var svalt. Det är lite roligt att se hur dessa hotell, som normalt är avsett för affärsresenärer, ändrar karaktär på somrarna. Nu var hela huset fullt av semesterfirande barnfamiljer. Föräldrarna satt och åt i restaurangen medan barnen sprang omkring och lekte ute i lobbyn och i konferensrummen. Rummen hade utrustats med leksaker, papper och kritor, dataspel och en massa annat kul. Det hela var mycket bra anordnat. Personalen var helt fantastiska i bemötande och på att parera alla springande ungar.

Det här är ett bra hotell! Imorgon börjar äventyret!

fredag 22 april 2011

Borta men hemma...

Vårt tillfälliga hem...

Frun älskar att bo på hotell. Hon verkligen älskar det! Hon är avundsjuk på mig som får bo på Scandic i Gävle eller stadshotellet i Örnsköldsvik. Själv längtar jag hem mest hela tiden. Hem till min familj, min säng och vårt hem. Jag äter hellre en ostmacka vid frukostbordet hemma än tar en hotellfrukost. Men det där förstår inte frun. Hon kommer aldrig att göra det. Så är det!

Då frun jobbar för en av världens största resebyråer händer det ibland att hon får erbjudanden från olika hotellkedjor att "provbo" på hotellet. Detta så hon ska kunna kolla in produkten som hon bokar åt sina kunder. Nu har hon fått en hotellövernattning för hela familjen!

Vi tog våra tandborstar i bakfickan och checkade in på det stora hotellet som ligger lite längre ner på vår gata. Sedan gick vi ut och käkade en god middag. Det enda stället vi alla tre kunde enas om var så klart kebabstället på Götgatan. Gott var det och mätta blev vi. Sedan gick vi in i varenda öppen affär och frågade om de hade någon kortlek att köpa. Ingen hade det. Den sista butiken vi frågade i var 7Eleven vid Skanstull. Och se, de hade en kortlek att sälja! Annars hade vi ju alltid kunnat gå hem och hämta kortleken som vi glömde...

Nu har vi haft pyjamasparty på hotellrummet och spelat kort. Dags att sova! Sängen är superskön! Imorgon ska vi äta en lång och lyxig hotellfrukost!

Kali nichta! Kalo paska!

onsdag 17 februari 2010

Konservburken...


...som ska ta mig från Bromma till Östersund.

Flygplanet Saab 2000 har inbyggd skakgenerator och söker sig instinktivt till varenda liten luftgrop. Ljudanläggningen ombord fungerar inte, men det gör ingenting då hela planet knakar så högt så ingen hade hört något i alla fall...

Jag ska flyga från Bromma lilla flygplats, med alla hus och gator som är i vägen för både start och landning, till Östersunds flygplats på Frösön. En stor ö mitt i Storsjön med en gammal militärflygplats med långa start- och landningsbanor. Ingenting i vägen här inte. Här finns vidderna!

Flygbolaget är visst nytt och heter Östersundsflyg.

I nästa liv vill jag byta Östersund, Sollefteå, Visby och Örnsköldsvik mot Athen, Paris, New York och Rio de Janeiro! OK? Kan man passa på att få byta Scandic mot Sheraton eller Hilton? Jag bara undrar...?