Visar inlägg med etikett läntar. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett läntar. Visa alla inlägg

söndag 18 april 2010

Invulkaniserad




Min fru är "invulkaniserad" i Tokyo!

Hon sitter fast på andra sidan jordklotet, och kommer inte hem. Och för varje dygn som går blir det mer och mer strandsatta, invulkaniserade, mäniskor därborta... Nu börjar vi faktiskt längta efter henne! Kom hem! Ta tunnelbanan!

Fast om man nu ska vara strandsatt, eller invulkaniserad, så är ju Tokyo ganska bra! Eller hur? Vi har lite kontakt via "Facebook". Ungefär som hemma faktiskt, hon med sitt skiftarbete och jag med mina tjänsteresor... Idag hade frun gått till något sorts spa där man doppar fötterna i en fiskdamm. Fiskarna äter då upp alla döda hudceller på fötterna och när man går därifrån känns fötterna som en "babyrumpa"...

Själv är jag just nu "ensamstående"med fotboja. Hela min veckoplanering börjar rasa på grund av den förbaskade vulkanaskan. Jag hade gärna suttit på ett spa i Tokyo och vilat fötterna i en fiskdamm!

Ha det så skönt, älskling! Det är du värd!

onsdag 13 januari 2010

Lammet och grisen...


...heter visst restaurangen som vi ska gå på ikväll. Den sägs vara jättebra! Vi ska äta gott och dricka godare. Alltid trevligt med dessa roliga människor! Imorgon ska jag och kollegan åka hemåt i tidiga morgonstunden. Han ska sedan dumpas på Bromma. Och jag far hemåt till min lilla familj. Vad jag längtar!!

Idag har vi avslutat konferensen. Alla var nog lite sega efter festen igår, men lyckades ändå uppringa lite kreativitet och arbetsvilja. Eftermiddagen spenderades i backen. Ett par härliga timmar i solen. Det blev en hel del åk. Jag är faktiskt ganska stolt över att jag vågar mig upp i de höga och branta backarna.

På hemmafronten verkar det ok. Lite drama i huset då en av grannarna oväntat gick och dog. Det lät obehagligt. Jag får nog mer information om allt när jag kommer hem till familjen. Sonen har fått en ny dagisplats. Nu står vi i valet och kvalet hur vi ska göra. Vi får väl gå dit och titta... Det som bekymrar mig mest är att den gamla katten inte verkar må bra. Tid är beställd hos veterinären för provtagning. Hoppas det går vägen!

Jag längtar hem!