Visar inlägg med etikett kollega. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett kollega. Visa alla inlägg

måndag 21 mars 2011

Oväntade besök

Läcker design...

Helt plötsligt får jag en massa besökare som klickar in på min blogg från en hemsida på Kreta. Jag går in och kollar och ser då att före detta reseledarkollegan har lagt in en länk på sin hemsida.

Kollegan och jag kom till Kreta samtidigt och jobbade tillsammans ett par år. Jag hittade kärleken bland kollegorna, tog hem henne och hon blev min fru. Alltså allt det här hände ju under ganska många år. Vi fortsatte ju jobba på andra ställen i Grekland först. Kollegan hittade sin livs kärlek och blev kvar. Gifte sig, fick välartade barn, byggde hus och jobbade vidare. Inom resebranschen, sälj, hotell och en massa annat. Men sedan startade hon ett eget företag. Och det verkar gå bra!

Mitt under brinnande finanskris, och den känns i Grekland, startade hon en butik där hon säljer en massa vackra smycken. De flesta  är dessutom egendesignade. Nu har hon startat en grupp på Facebook, som ständigt växer. En ny hemsida med webshop har nyligen lanserats. Hon ligger inte på latsidan, minsann!

Kolla mer här!

fredag 25 februari 2011

Mage

Snorig!?

Kontorskollegan har varit hemma då hon varit lite "snorig i magen". Hur funkar det? Snyter man sig i rumpan!?

torsdag 16 december 2010

Till kollegan...



Underbar...?

Kollegan hade köpt en CD med julsånger. De flesta var från 30- och 40-talet. De var inspelade med någon sorts burkig och raspig känsla av en 78-varvs stenkaka.

Vi försökte skylla på att vi var tvungna att lyssna på trafikrapporterna eftersom det var ett sådant snöoväder och det hände en massa tillbud i trafiken. Är dock lite osäker på om hon svalde den undanflykten!?

Vi älskar dig på vårt sätt! Men din musiksmak... Hmmmm!?

Ord, bara ord...

Massa ord! Underbara ord!

Idag har jag haft möte med goda kollegorna. Vi var i Jönköping, som är världsaltets mitt. Här kom vi från alla håll och sammanstrålade. Mycket snack och en hel del skratt. Dessutom en strapatsrik resa genom snöoväder och halka. Kollegan "rallymamman" fick köra det mesta av vägen, vilket hon gärna gjorde. Och hon gjorde det bra. Genom snöstorm, slirig snömodd och mestadels i kompakt mörker...

Vi talade lite om ord och uttryck. Jag har uppenbarligen påverkat kollegan "Mäniskomänskan" att använda uttrycket "tusse liten"? Ett, ganska töntigt, uttryck som vi använder allt för ofta här hemma. Dessutom har jag visst börjat använda ordet "bedårande" lite för ofta... Kollegan har börjat använda ordet "näpet" titt som tätt, så nu har även det fastat i min hjärna.

Det ska finnas plats för gamla hederliga ord som "bedårande" och "näpet"! Så det så!
I den saken är jag helt oomkullrunkelig!

torsdag 29 juli 2010

Torrevieja by night!


Inte för att kvällen är så sval, men det är liiiite mindre hett än på dagen. Skönt!


Idag såg vi Torrevieja stad för första gången. Efter att ha tillbringat dagen på stranden stämde vi träff med kollegan. Kollegan, med familj, har nyligen köpt ett radhus här nere. Det här var första gången som jag umgicks med kollegan privat. Kollegan jobbar mycket i det tysta på arbetsplatsen. Hon administrerar och organiserar mer än någon anar.

Det var jättekul att träffa henne! Hon var glad, avkopplad, solbränd och mådde toppen. En helt annan människa än den jag känner från arbetsplatsen. Hennes man var jättetrevlig och även den ena tonårssonen som var med.

Vi åkte in till stadens centrum och promenerade runt i ett myllrande folkliv. Vi märkte att vi faktiskt bor nära centrum. Det tar bara tio minuter att gå in. Staden har en jättetrevlig strandpromenad. Sonen såg ett tivoli som vi måste utforska senare. Vi satte oss och beställde in glass och dricka. Jag svalkade mig med en otroligt god och syrlig citronsorbet. Mmmmm!

Kollegan med familj ska åka hem imorgon. Men vi satt och njöt av den sena sommarnatten ända till efter midnatt.

Spanien är nog helt okey ändå! Buenas noches!
(Fast visst låter det bättre med "Kali nichta"!?)

torsdag 11 mars 2010

Gnäll


Alltså, jag vill bara klargöra en sak! Det här med att ha semester, det är en mycket tidskrävande syssla. Ibland hinner man inte bara med!

Dagen består av; vakna-frukost-skidor-skidor-skidor-snabb lunch-skidor-sonenskidskola-skidor-skidor-middag- lite vin-snark... Så, där! Då vet ni! Dagar fulla av aktivt liv. Fantastiskt sköna dagar! Men det finns ju inte så mycket att berätta om!?

Nu har det minsann börjat gnällas lite där ute. Kommentarer om att bloggen inte uppdaterats har framförts via olika kanaler. Jaha, ja! Nu passar det!? "Man saknar inte kon, förrän båset är tomt!?"

Jaha, du kära gamla "gnällkollega", och alla andra! Jag får väl skriva lite då... Tack för uppmuntran!

måndag 15 februari 2010

Kollegan...


...gillar att läsa min blogg. Det tycker jag är kul! Men hon kommenterade att jag ibland kunde vara lite arg!?

Vad ända in i h-lvete menade hon med det!? Är hon helt körd i huvudet, den lilla fjanten!!?? Jag är väl för f-n inte arg i den här bloggen!! Hmmm... Kanske lite bara? Ibland... Sällan!

Äh, jag skojade bara! Kollegan är en av mina favoriter, den lilla "människomänskan"!