Visar inlägg med etikett besökare. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett besökare. Visa alla inlägg

måndag 21 mars 2011

Oväntade besök

Läcker design...

Helt plötsligt får jag en massa besökare som klickar in på min blogg från en hemsida på Kreta. Jag går in och kollar och ser då att före detta reseledarkollegan har lagt in en länk på sin hemsida.

Kollegan och jag kom till Kreta samtidigt och jobbade tillsammans ett par år. Jag hittade kärleken bland kollegorna, tog hem henne och hon blev min fru. Alltså allt det här hände ju under ganska många år. Vi fortsatte ju jobba på andra ställen i Grekland först. Kollegan hittade sin livs kärlek och blev kvar. Gifte sig, fick välartade barn, byggde hus och jobbade vidare. Inom resebranschen, sälj, hotell och en massa annat. Men sedan startade hon ett eget företag. Och det verkar gå bra!

Mitt under brinnande finanskris, och den känns i Grekland, startade hon en butik där hon säljer en massa vackra smycken. De flesta  är dessutom egendesignade. Nu har hon startat en grupp på Facebook, som ständigt växer. En ny hemsida med webshop har nyligen lanserats. Hon ligger inte på latsidan, minsann!

Kolla mer här!

måndag 25 oktober 2010

Långväga besök


Enligt tradition skall det bjudas på köttfärslimpa, grönsaker, potatismos och rårörda lingon... Så det så!


Före detta kollegan och chefen var hemma på ett av sina sällsynta besök i fädernäslandet. Vi är så glada att hon hinner besöka oss under sin ganska korta och mycket uppbokade vistelse här hemma. Hemma och hemma förresten? Vad är hemma? Är Sverige hemma om man bott över halva sitt liv i ett annat land?

Vi talade mycket om detta. Om livet i Grekland just nu med finanskrisen och allt. Det är svårt att föreställa sig vad som sker i Grekland just nu. Vi lever ett mycket skyddat liv här i Sverige! Vardagslivet är mycket kämpigare i Grekland, speciellt om man är utlänning. Fast och andra sidan finns det ju en massa fördelar att bo i ett varmt skönt land där man har en liten annan mentalitet än vad vi torra svenskar kan bjuda på... Det finns alltid en massa fördelar och nackdelar med allt. Jag skulle vilja leva halvårsvis i båda länderna och ta med mig det bästa från båda världar.

En mycket trevlig kväll! Σας ευχαριστώ πολύ!

lördag 9 januari 2010

200

Passerade 200 besökare under dagen! Måste ha berott på melodikrysset!? Eller inte... Kul är det i ala fall!