Visar inlägg med etikett jägermeister. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett jägermeister. Visa alla inlägg

lördag 19 mars 2011

Jorå´!

Skål!

Jorå´! Så eré, serú! Sista skiddagen är avklarad och alla ben är i behåll! Nu kan man slappna av lite grann...

Imorgon bär det av hemåt! Längtar lite till egna sängen och till katterna förstås... Jag känner mig färdig med vintern nu och ser fram emot barmark och lite vårtecken. Kanske en snödroppe någonstans? De brukar alltid vara tidigast på Katarina kyrkogård. Jag får gå dit och spana på måndag...

lördag 13 mars 2010

En skön dag!

Sol i backen! Men blir så glad... (Bilden tagen efter lunch!)

Lunch...

Idag vaknade jag tidigt av sång vid sängkanten! Ett lååångt popurri av olika födelsedagsånger, allesammans inramande av det glada tillropet; "Ska man inte va´gla´, på sin födelseda´, när ska man då vara gla´? Pling, plong!" Sedan lite frukost på sängen.

Solen sken och snön gnistrade så vi kom ut snabbt i backarna. Folk låg väl och sov på morgonen, antar jag? För när liftarna öppnade var vi nästan först i backen. Nypistade backar med ett par centimeter nysnö på. Helt fantastiskt! Vi var så lyckliga att vi bara skrek!

Eftersom det var sista dagen i backen åkte vi så mycket vi kunde och så länge det bara gick. Vi tog dock en paus för lunch. Dagen till ära blev jag bjuden på storslagen lunch i backen. Vi inledde med varsin liten jägermeister. Frun har ju ett förflutet som guide i alperna och regredierade väl lite till sin ungdom. Kul hade vi och gott var det. Och vi blev nog lite mjukare i knäna efteråt..

Sedan mysmiddag hemma och lite melodifestival! Hepp!

En skön dag!