Visar inlägg med etikett hjortronsylt. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett hjortronsylt. Visa alla inlägg

fredag 25 mars 2011

Vårfrudagen...

...som sedan feltolkades som våffeldagen!?

Jag och sonen åt våfflor ikväll! Jag tror jag åt tio stycken. De var goda och frasiga. Sonen gillar inte sylt, så han har grädde, socker och kanel på sina våfflor. Jag hade hjortronsylt och grädde på mina! Mmmmmm!

Frun jobbade ikväll, så hon fick inte vara med! Frun är tokig! Ja, det är hon verkligen! Hon gillar nämligen inte hjortronsylt!? Hur kan man inte gilla hjortronsylt!? Ja, jag sade ju att hon var tokig!? Nu är hon ju från Lund,och det är ju en bit från Norrland. Kanske är det därför hon inte förstår att man ska dyrka dessa dyrbara bär!?

Jag vann min burk med hemlagad hjortronsylt när jag var på stomiföreningens möte i Östersund. Som jag vårdar denna burk med "Norrlands guld"! Ingen annan får smaka! Det vore ju att "kasta pärlor för svin"!

Nu har jag ont i magen! *rap*

söndag 9 januari 2011

Knark!

"Den där kattmyntan var starkare än jag trodde!"

Vi sov länge, riktigt länge! Det blev ju sent igår... Frun hade ju nästan varit uppe ett dygn när vi lade oss!

Jag fixade en brunch bestående av våfflor. Det är gott! Vispad grädde och olika sylter. Jag hade ju med mig hjortronsylt hem från Jämtland, sist jag var där. Norrlands guld! Mmmmm.... Det var en god start på dagen. Sen, men god!

Frun stack till jobbet, där hon skulle jobba hela kvällen. Jag och sonen drog till "Husdjursmässan" i Kista. Vi har varit här förr. Hela dagen tillbringade vi med att klappa illrar, gosa med spindlar, klia på katter (förstås!), stöda alla Stockholms katthem (förstås, det med!), beundra muränor, heja på agilitytävlingar, kolla mopsutställningsar, klappa ormar, hejat på papegojor, gosat med får och karda lite ull, hälsa på hästar och allt annat....

Hemligheten med att ha kul på en mässa är att tala med alla utställare. De står där i sina montrar och längtar efter att dela med sig av sina erfarenheter och kunskaper, Mycket hängivna, och ibland lite "nördiga" personer. Vad man lär sig mycket! Kul!

Vi köpte lite kattleksaker, som inte prasslar eller "pinglar". Sedan köpte vi lite leksaker som var fyllda med kattmynta och dessutom en massa extra kattmynta som vi kan "marinera" gamla leksaker i och strö över klösbrädan.

När vi kom hem visade vi de nya kattleksakerna för Sigge och Morris. Nu har vi två "skithöga", dreglande katter som bara "snortar" och "snuttar" i varsitt hörn. De njuter verkligen! Man kanske ska testa kattmynta!? Mina katter är värsta pundarna!?


Gissa hur mycket träffar jag kommer att få på detta inlägg!? *hahahaha*