Visar inlägg med etikett våffeldagen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett våffeldagen. Visa alla inlägg

fredag 25 mars 2011

Vårfrudagen...

...som sedan feltolkades som våffeldagen!?

Jag och sonen åt våfflor ikväll! Jag tror jag åt tio stycken. De var goda och frasiga. Sonen gillar inte sylt, så han har grädde, socker och kanel på sina våfflor. Jag hade hjortronsylt och grädde på mina! Mmmmmm!

Frun jobbade ikväll, så hon fick inte vara med! Frun är tokig! Ja, det är hon verkligen! Hon gillar nämligen inte hjortronsylt!? Hur kan man inte gilla hjortronsylt!? Ja, jag sade ju att hon var tokig!? Nu är hon ju från Lund,och det är ju en bit från Norrland. Kanske är det därför hon inte förstår att man ska dyrka dessa dyrbara bär!?

Jag vann min burk med hemlagad hjortronsylt när jag var på stomiföreningens möte i Östersund. Som jag vårdar denna burk med "Norrlands guld"! Ingen annan får smaka! Det vore ju att "kasta pärlor för svin"!

Nu har jag ont i magen! *rap*