Visar inlägg med etikett göteborgarna. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett göteborgarna. Visa alla inlägg

fredag 1 april 2011

Lurad!?

Inte jag...

Nej, jag blev inte lutad idag! Blev du!? Jag hann inte ens läsa tidningen idag för att kolla in alla aprilskämten. Hektiskt på jobbet idag med! Det ska bli skönt nästa vecka när alla är tillbaka!

Jag gillar roliga aprilskämt! Jag tror det var Göteborgsposten som ett år berättade om ett bankrån som gått lite fel för rånarna. Det verkade som om rånarna, under flykten, hade kastat bytet i en papperskorg. Den artikeln fick hela Göteborg att gå ut och rota i varenda papperskorg... Då har man lyckats med sitt aprilskämt! Det hade alldrig fungerat i Stockholm! Här är vi lite smartare...

Det var en del roliga facebookstatusar idag! De flesta, inklusive min egen, var så galna att man genomskådade dem, men vissa var lite kluriga... Och en del gick på dem direkt!

Kalo mina! Καλό Μήνα!

tisdag 31 augusti 2010

Äntligen hemma!


Man mår bra av en glass efter lunchen...



Ja, nu är vi äntligen "hemma" igen! Resan gick bra. Lågprisflygbolaget gick på tid. Vi reste tillsammans med vänfamiljen från förorten. Fyra vuxna och tre barn. Alla barnen skötte sig exemplariskt! Och det gjorde vi vuxna med.

Vi kom fram till hotellet på kvällen. Taxibilarna som skjutsade oss körde med taxameter. Wow! Det har inte hänt på tjugo år. Den ekonomiska krisen verkar ha styrt upp vissa ting? På hotellet fanns hela gänget! Åh, vad vi älskar dem allihop!

Skåningarna hade anlänt precis innan oss, men hade redan hunnit med ett nattdopp. Walesarna och Göteborgarna satt med Gävlebon och drack drinkar i baren. Ja, inte Gävlebon, för han har blivit hälsosam och kör numer alkoholfritt. Starkt gjort! Jag drack en hel del retzina tillsammans med Koubaros. Sent blev det och det är skönt att veta att två vilsamma veckor ligger framför oss!

Αγαπώ την Κρήτη!