Visar inlägg med etikett Eyafjallajökull. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Eyafjallajökull. Visa alla inlägg

onsdag 25 maj 2011

Mums!

Tunnbrödswrap med lammkorv, kyckling och tzatsiki...

Idag jobbade jag på det lilla sjukhuset utanför stan! Det var en trevlig utställning. Lite trångt, lite varmt och jag fick stå timmar i sträck eftersom stolarna inte räckte till. Jag borde ha haft stödstrumpor!? Men jag träffade en massa trevliga människor, vilket gjorde mig glad!

Sedan satt jag i bilköer hela vägen hem! E18 suger! Speciellt vid Bergshamralänken! Fast E4an och Klara Strandsleden var skit det med! Det tog tid och jag satt fast! Vilken tur, i oturen alltså, att fruns arbetspass blev flyttat till ett nattpass. Det innebar att hon hann hämta sonen från skolan och ta honom till fotbollsträningen. Det hade jag aldrig hunnit!

När jag närmade mig stan kom det enorma skyfall! Man såg knappt var man körde och vindrutetorkarna räckte inte till. När jag kom hem hittade jag två frusna, blöta och leriga fotbollskillar i badkaret, medan frun hade börjat laga mat. Fotbollsträningen hade fått sluta lite tidigare, då hela himlen öppnade sig. Jag hjälpte till med middagen medan sonen och fotbollskompisen/klasskompisen badades färdigt av frun. Det blev en god middag från "matkassen"!

Och som vi åt! Allihop! Fast mest åt sonens kompis! Som den lilla killen kunde äta!? Det var en fröjd att se! Men den där tzatsikin var något i hästväg. Som jag stinker, eller jag menar doftar, vitlök. Jösses! Alltså en riktig rejäl doft! Puh! Måste komma ihåg att ta med mig tuggummi till jobbet imorgon!

Nu sover sonen och frun jobbar nattskift. Hon försöker få alla askmolnsdrabbade människor, som blivit strandsatta runt om i världen, att få hotellrum och biljett hem. Kanske askmolnskaoset gett med sig. Men det finns en massa plan på fel plats runt om i världen. Kaoset inom resebranchen kommer kvarstå ett par dagar till. Om inte vulkanhelvetet vaknar till liv igen... Det gjorde nämligen Eyafjallajökull förra året!

Rap!*vitlök* Och god natt!

fredag 16 april 2010

Lärorika katastrofer


Vem i hela friden visste vad Eyafjallajökull var för en sak!? Är det en sak? Kanske är Eyafjallajökull ett fenomen? Hur som helst har vi alla övat in uttalet på Eyafjallajökull ett par dygn nu... Jag kan verkligen säga "Eyafjallajökull" och låta som en hel islänning! Hepp!

Vem visste vad ett "bogvisir" var innan Estoniakatastrofen? Många visste inte vad en "tsunami" var innan katastrofen i Asien. Och vem i hela friden hade hört talas om "anthrax", dvs mjältbrand, innan al-Qaida, hotade sprida skiten efter "11/9-attacken", 2001?

Så nu kan vi lägga till "Eyafjallajökull" till vårt vokabulär!
Eyafjallajökull, Eyafjallajökull, Eyafjallajökull, Eyafjallajökull... *suck*