fredag 28 oktober 2011

Strömavbrott

Hallå!?

Ikväll blev det helt mörkt igen. Det är andra gången på en månad!? Vad man blir handikappad utan elektricitet. Vi skulle precis börja laga middag när allt ljus försvann från våra kvarter.

Vad gör vi nu när inte spisen fungerar? Inga problem! Vi kan alltid ta något ur frysen och värma i micron! Eh, nä just det... Ja, ja vi får väl gå till pizzerian eller thaikoisken!? Nej, inte det heller... Vad dumt! Och ingen mat som kan ätas kall har vi. Inga problem, jag kan handla lite kallskuret på Konsum, eller Coop som det visst heter nuförtiden. Oooops, det kan jag visst inte. Konsum är mörkt och släkt. Inga kassaapparater fungerar. Katten också!

Jag börjar ge mig ut på jakt efter mat. Kanske kan jag ta bilen och köra en bit? Nej, det går inte! Garagedörren öppnar sig inte utan elektricitet... Nu är vi hungriga! Jag tar på mig ytterkläder och beger mig ut i den mörka kvällen på väg mot ljuset. När jag gått länge och väl, kom ljuset tillbaka.

Väl hemma igen höll frun och sonen på att laga mat. Det blev en sen middag! Mycket sen...

Kali nichta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar