onsdag 26 oktober 2011

Hade jag ingen aaaning om...

Que!?

När jag kom till hotellet, igår, så fanns det ingen parkeringsplats kvar i garaget. Därför fick jag ställa bilen på gatan utanför hotellet. Jag parkerade bilen så jag kunde ha uppsikt från mitt hotellrum. Dessutom såg jag till att bilen stod på ett upplyst ställe längs gatan. Gävle är rena rama Chicago! Maffia och gangsters överallt!

Men vad betyder den där konstiga skylten!? Förmodligen "datumparkering". Men vad är det? Vi har inget sådant på Söder! Jag gick runt och kollade på alla bilar som stor parkerade på båda sidor av gatan. På den ena sidan stod det lite fler bilar parkerade än på den andra sidan gatan. Dessutom hade de flesta parkeringsbiljetter lösta till morgondagen. Det avgjorde saken! Jag ställde mig på den "jämn" sidan av gatan.

Ja-ja, parkeringsboten är ju i alla fall billigare än hemma i Stockholm! Kom ihåg! INTE stå på "jämn" sida på "jämnt" datum! Glöm inte!

Gävla djävle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar