söndag 16 oktober 2011

Ensam söndag

Det är visst tennis i stan...

Bästa grannen jobbar på ett stort hotell. Hotellet sponsrar en stor tennistävling och delar ut vip-biljetter till alla anställda. Så grannen, grannsonen, frun och sonen sticker på tennisparty. Jag var tillfrågad, men avböjde vänligt. Nu fick jag en dag för mig själv! Min dag!!

Så fort dörren stängdes bakom dem började jag njuta. Jag spelade min musik högt. Både jazz och klassiskt blev det. Jag låg i soffan och drack te. Jag vägrade sätta på mig några kläder utan fortsatte lufsa runt i pyjamas och morgonrock. Jag snodde alla dubbelsängens kuddar och byggde mig en tron. Där satt jag (eller låg jag?) och läste hela DN. Varenda notis sög jag i mig. Länge, länge...

Sedan sov jag lite middag, tillsammans med katterna förstås. Man sover så gott till ett kattspinn. Så är det! Testa själv så får du se! Jag hann även med ett långt bad innan familjen kom hem.

Sonen hade träffat en massa tennisstjärnor, fått en massa autografer och ätit godis och druckit hinkvis med läsk. Han var nöjd han med!

Sköna söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar